Födelsedag, kalas och liten ballerina



   
Den 15e februari fyllde Hannes 3 år och redan på morgonen satte vi igång firandet av våran storkille!
Frukost i soffan och några paket. Film, pyjamas, tröja och en påslakanset.

   


Efter att Rikard jobbat klart så hade Hannes mer paket att öppna.
Innebandymål, mjukpuck och klubbor. Killen blev överlycklig över sina presenter!

Själv har jag tydligen gått och fått genomskinlig pyjamasbyxa och ben.. ganska frän bild iaf.


Kalasbesökarna uteblev på grund av magsjukan som Hannes dragit på sig.   Faster och farfar ville trots detta komma förbi och lämna lite presenter.

Eftersom att besökarna var få så kunde vi behålla pyjamasen på hela dagen!




Efter hamburgare och tårta så var det hockey som gällde för resten av kvällen.


Isglass är gott!




Fin och supermysig dress från kusinerna John och Mary.


Hannes fick en AIKtröja av morfars, kusin Seth och Hugo. Nu är det bara att öva lite mer på skridskoåkningen så är han snart en fullfjädrad AIKare!

Fick många fler presenter som Hannes tackar så hemst mycket för!

   
Även om jag tycker att vi har ett rymligt hus så skulle det ibland vara bra med ett ännu större då närmare 30 pers kom för att fira att Hannes blivit 3 år!

   
Trots att det inte är Jonnas tur att fylla år riktigt än så fick även hon present av mormor och morfar.
En härlig AIKmössa!

Faster Frida har lämnat en kasse med kläder som Mary vuxit ur och i den låg bland annat denna fina ballerinakjol som jag bara var tvungen att pröva på Jonna. Hannes skulle oxå ha den på sig, men han är inte lika lättflörtad med kameran längre.


Hannes har gömt sig.. undra vart han kan vara nånstans?

Nu har Hannes varit fri magsjukan i 2 veckor, men jag känner att den veckan vi var hemma för att inte smitta nån annan har tagit musten ur mig. Jag har inte samma tålamod som förut och Hannes kanske har kommit in i den berömda 3-års trotsen.. för att göra det jag ber honom om är inte alla gånger aktuellt.

När jag för ett tag sen sa att jag skulle behöva semester från barnen så sa Hannes:

- Men mamma, det går inte.

I söndags så fick jag ett litet bryt och tycker att dagarna går åt till att städa, diska, laga mat och tvätta.

Rikard i sin tur försökte att vi kanske skulle ta och dela upp sysslorna mer än vi gjort hittills och la även fram förslaget att jag skulle jobba lite mer än min fredag var 3de vecka.

Efter lite tankearbete i bilen på väg till drängs i söndags för att göra klädfynd så kom jag på att den tanken inte alls var så tokig.

Rikard prata med sin bas igår och det lät inte alls omöjligt för honom att få vara ledig. Jag tänker mig att jag jobbar min fredag och veckan efter.. vi får se vad dom kommer överrens om.

Annars så är det bara bra med oss. Idag ska vi till Ostvik och äta lunch hos Emma, Elvin och Love. Sen efter det drar vi vidare mot stan för att träffa min farbror och kusin som är på besök från Skåne.

Kommentarer
Postat av: Frida

Skitcool bild på genomskinliga du! Fast coolast var ändå Jonna i AIK-mössa! Ha, ha, ha!



Ska blogga mina bilder (och massor av Leos) från kalaset snart, alldeles snart!

2012-02-29 @ 21:07:58
URL: http://kompisarna.blogg.se/
Postat av: Frida

Yes, kortet kom fram på rätt dag! Schyrre!



Nu sitter jag med hörlurarna och har Radiosporten på! Det är verkligen en lång match ikväll! Hoppas vi går vinnande ur denna pärs!

2012-03-28 @ 23:06:03
URL: http://kompisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0