Valborgs

Valborgsmässoafton började med en permobiltur in till Byskebyn. Min jobbarkompis Kicki och hennes familj hade stämt träff med Helena, en annan jobbarkompis, för att rida på en av hennes hästar.


Först ut var Emma


Lisa som är samålder med Hannes vågade sig oxå upp på hästryggen.


Det gjorde även Sanna


Matte


och Kicki.




Hannes däremot tyckte att det kändes tryggare att sitta på permobilen.




Efter lunch och vila så åkte jag och Hannes till Solbacken och efter ett besök på barnens hus fick vi med oss en studsmatta och lastbil hem. Lastbilen fick han av moster sin.

Rikard höll sig hemma för att gräva i dikerna runt gården och försöka få bort så mycke mygglarver som möjligt som han hitta dagen före.
Kanske vi slipper sälja huset =) Hota med det förra året då jag tyckte att vi hade så fruktansvärt mycke mygg.






Vilken lycka att äntligen ha en egen matta att studsa på!

Efter grillmiddag så for vi åter igen in till byn för att vara med och fira valborgs.







Ingen valborgs utan att ha grillat lite korv.

   
Hannes ville oxå ta några kort.


Fiskedamm


Å det bästa av allt så stog det en traktor som Hannes gärna hade tagit med sig hem.



Nu tänker jag krypa ner i sängen igen å hoppas att jag kan få sova några timmar innan det är dax att stiga upp. Tur jag är ledig idag. Annars hade det blivit en jobbig dag på jobbet.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0