Semestern




Tur att man har nära till havet i den här sommarvärmen. Härligt att svalka sig innan det är dax för sängen!

   
En lite lätt renovering av lekstugan. Hannes vill såklart hjälpa till.





     

   

   
Havsbadhäng med Karl och Marika.


Limträbalkar och spånskivor på plats.. snart sätter vi igång med golvvärmen som kommer att kopplas på i höst.


Men innan vi drar igång med det så hinner vi med lite annat smått å gott

   



   
ett besök i Nordanålekparken tillsammans med Åsa, Emma, Frida, Carl och Ella...


även lite mys




och bus.

   
2 fågelungar som blivit utkastade.. om dom lärde sig flyga lr blev kattmat vet vi ingenting om.


Jonna premiärgungar.. jag tror hon gillat´!


Solrosor är verkligen fina!

     
Hänger med Seth och Frida så att Rikard får i lugn och ro ta bort golv och slita plastmatta.


Fotograf: Hannes

   
Fotograf: Hannes


Fynd på loppis i kus

   
Man kan väl säga att detta projekt startade den 16/7 och höll på i dagarna 3.
Spånskiva, plåtar och slang på plats..
   
vilken röra det blev på övervåningen under tiden.. gångar för att ta sig till rummen.. tänk dom som lever så här.. huvva.. inte alls roligt.

   
Tur att barnen kunde roa sig med film, sömn och lek, medans det lever om och händer saker en våning nedanför.


Så där ja.. äntligen dax att få lägga dit det nya skeppsgolvet!







Jag och barnen har försökt att hålla oss undan så mycket som möjligt medans Rikard har varit en hjälte som lagt golvet. Det har kliat i fingrarna på mig å jag har lagt några rader medans dom små har sovit gott trots oväsen.

Även om vi har gjort annat än detta så har det tagit stor del, känns det som, av Rikards semester. Han har hunnit jobba en vecka och Hannes har en veckas sommarlov kvar innan han spenderar 3 dagar/vecka på dagis igen.

Jonna hon växer och växer. Hon sitter om man buntar upp med kuddar runtom å hon är glad mest hela tiden. Hon är riktigt stadig på sina knubbiga små ben och gillar mest att sitta lr stå.
Hon är idag 3 månader och 1 vecka.

Har börjat känna att man inte riktigt räcker till då hon inte tycker att det är så kul att ligga under babygym själv och Hannes vill ha med en i sina lekar. Kan såklart inte klona mig lr göra mig till en bläckfisk så jag får göra det bästa av situationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0