Nu är det oktober

I lördags morse var det jag och Hannes som gick ner och käka frukost för att sen sätta igång med bullbak.

Hade tidigare i veckan sett på leila som bakade blåbärsbullar och det var vi ju såklart tvungna att prova. Vart även ett gäng vanliga kanelbullar oxå.

Hannes skulle smaka på det mesta.. även jästen, blää. Sen när jag kavlat och smetat på det goda och rullat ihop degen så skulle han såklart ta en tugga av den oxå.. tycker att det är jätteroligt att han vill vara med, men ibland blir det lite jobbigt.




Hannes har koll på bullarna så dom inte blir brända.

Efter baket åkte vi på klädbytardag här i Byske. Nå kläder till Hannes hitta jag inte, men mitt första me&i-plagg för bara 70 kr. Får för mig att det är bra pris. Och tunikan såg inte ut att vara använd speciellt många gånger.



Lunchbesök av Marika och Kalle och som givietvis oxå fick smaka
av dom nybakta bullarna.

Hemmagjord pizza till middag och sen bänka vi oss i sängen för att se AIK spöa skiten ur Brynäs. Hannes fick vara med 2 perioder och varje gång AIK gjorde mål så var det applåder och high five oss 3 emellan. Vilken härlig lördag!


Idag söndag har vi hunnit vara ute en stund och förberett för kommande vårprojekt.. flyttat lite växter, fyllt på med jord å så. Bilder kommer då det är klart!

Efter lunch åkte jag och Hannes till Ersmark för att lämna lite kläder och sen vidare till stan för att möta upp Kalle och Marika.












Grabbarna ser inte allt för glada ut att måsta åka runt på stan in och ut ur affärer, men dom var så snälla så.

Så därför så avsluta vi rundan med vad jag ska tro är årets sista mjukglass. Gott!





På Classe O fick Hannes sig en ny fönsterlampa.. den gröna fina sladden kommer ju inte att synas, men det fick bli den ändå. Gillar den stora glödlampan.


En ny tröja från Kappahl, kanske blir det den han har på sig när det blir dax för fotografering i november?!


Ett nytt duschdraperi från Olssons tyger kommer att göra sig bra på toan uppe.

Till mig blev det en Puma-parfym från Cubus.

Från och med onsdag till veckan kommer jag och Hannes att vara lediga på onsdagar ända fram till jul. Det ska bli riktigt härligt med kortveckor. Har ju varit duktig å jobbat heltid sen januari. Dax att skämma bort både mig och Hannes litegrann.

Å till min egen fasa har jag nu skaffat Facebook.. hu jeda mig för hur det här ska sluta.. men så duktig som jag är på att blogga så tycker jag ingen ska ha så stora förhoppningar om facebook heller.

Nu är det söndagsfilm och sängen som gäller!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Frida

Härligt med ledigdag mitt i veckan! Vi ska nog se till att vi hinner hitta på nåt nån av dessa dagar!



Bullbak direkt på morgon lät ju också härligt! Undrar om jag nånsin kommer att få ett sånt il... Kanske en onsdag då om ni kommer förbi..?

2010-10-05 @ 07:32:53
URL: http://kompisarna.blogg.se/
Postat av: Frida

Fastnade inte min förra kommentar..? Jaja, idag är det tisdag iaf. Jag är ledig hela dagen och vi ska nog dra till kyrkan för lite mamma/barnträff om ett par timmar. Kan hända att cafeét där har underhållning idag i form av sång av en kille som jobbar som körledare i byarna härikring! Tänkte kanske testa ta med mig Seth på min körövning ikväll också...om han kan hålla sig vaken längre än till sju... Typiskt nog har vi extraövningar både tis och tors i veckan, just då P jobbar alla eftermiddagar! Å barnvakt har jag fixat till imorgon redan eftersom det är föräldramöte på Seths dagis på kvällen... Vi får se hur det blir med allt, men öva på nya sånger skulle jag ju behöva för på söndag har vi konsert i Kus!

2010-10-05 @ 07:39:31
URL: http://kompisarna.blogg.se/
Postat av: lovisa

GODMORGON! :D

2010-10-05 @ 10:05:36
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Frida

Och nu är det november...

2010-11-01 @ 20:12:58
URL: http://kompisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0