Vilken vecka..

Torsdag för drygt en vecka sen åkte familjen till Innervik för att gå på stor gårdsloppis.

Gissa om jag fynda! 6 soffkuddar för 50 kr, en spegel för 30 kr, verktygsbänk för 40 kr å en till spegel till Hannes för en tia.

Frida och company var oxå där och även mamma.. när vi fyndat klart så bestämde vi oss för att åka till Bergsbyn för att käka glass.

På väg dit så fick vi punktering, ett snabbt byte och sen vidare.. men inte så långt då det levde om som tusan när vi körde.
Till sist så tog vi oss till Kiosken. När glassen var uppäten så fick vi åka med mamma på söder för att få tag på ett nytt däck.

Det var lättare sagt än gjort. Tydligen har vi ett märke som inte alla har.. continetal. Efter att ha kollat söder och hedensbyn så ringde vi till Gummiverkstan i Byske och som tur fanns det där. Mamma skjutsa oss dit, 1700 spänn fattigare.. mina loppisfynd blev plötsligt inte så billiga trots allt.

Jag och Hannes stanna kvar i Byske för att förbereda middag till gästerna som skulle komma.








Värd varenda krona!


Elvin och hans mamma och pappa kom förbi och fick en bit mat.

På fredan drog jag till stan för att se Joel Alme spela på trästock..



där träffa jag en gammal granne från "kvarteret".


Medans jag vänta på att Marika skulle komma satt jag på en bänk och tog kort på mina nya fina skor.


När Marika hittat sig en parkering så gick vi in för att lyssna på Moneybrother. Mycket bra!

Före nio på lördagsmorgon befann sig hela familjen hos Nina och Tom för att se efter Ella och Hjalmar hela långa dagen. Vi hann med utelek, besöka konsum och lekpark, torka upp spilld fil och träffa häxan hia hia.

Barnen låg i säng och sov efter 22 nån gång.. vilken dag. Gick smärtfritt förutom att Hjalmar hitta en spritpenna och rita på golvet inne i Tom och Ninas sovrum. Som tur var är det inte klart än och det ska läggas in ett nytt golv!

Strax efter 8 var det god morgon.. Hannes vakna först och väckte resten.. frukost och sen vidare till Morö Backe för att äta lunch innan det var dax till folkparken för att se Moraträsk.













Efter Moraträsk sen vidare till Mobacken för att gratta Nova, Rikards kusin, som fyllde 8 år.

Klockan hann nog bli strax efter 17 innan vi äntligen var hemma igen. Jag behöver säkert inte säga hur skönt det var att äntligen se sitt eget hem!

Måndagen höll vi oss hemma å bara tog det lungt!

Kommentarer
Postat av: Frida

Härlig semestervecka! Mycket hinner man med när man är ledig! Du har väl fler dagar lagrade nu som du ska blogga va?



Ps. Jag ser nån på korten här som skulle behöva sig en klippning..! Att jag aldrig tar mig tid att boka tid..!

2010-08-01 @ 20:25:59
URL: http://kompisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0