Länge sen sist

Det har gått nästan en hel månad sen jag blogga sist. Och försöka sitta här och komma ihåg vad som hänt, blev plötsligt lite svårare än jag tänkt.

Idag blir det ett besök till Drängsmark för att kolla in klädbytardagen, har hört att det ska vara många som har lämnat in kläder.

Hoppas att jag fyndar både bland kläder, skor och leksaker.. inte för att Hannes behöver nå mer leksaker, men till rätt pris så.

Bra tidsfördriv när regnet bara öser ner utanför.

Igår åt vi middag tillsammans med Marika, Kalle och Mattias. Tacos, andra helgen i rad, men det är ju så gott!

I fredags så somna jag före 20, förkylningen jag dragit på mig tar musten ur en. Hannes har oxå åkt på den och har inte riktigt lika bra tålamod som vanligt.. vilket gör att Rikards stubin är aningens kort.

I onsdags ringde dom från dagis och sa att Hannes ramlat och slagit upp ett litet hål i huvudet.
Hämta honom och direkt till vårdcentralen, doktorn tyckte att jag med gott samvete kunde skicka tillbaks honom på dagis då hon tyckte att han såg pigg och alert ut.

Var även till stan och lämna in Saaben på lagning och på väg hem åkte vi förbi Drängs för att få ta en titt på kattungarna, Vilmer och Sonja.
Ytterdörren var låst, men hade ändå turen att få träffa Sonja.. ska be Rikard ladda in bilderna från sin telefon, hon såg ut att må bra, men ville bara in eftersom regnet gjort henne blöt.

Känner att jag inte riktigt har kommit in i jobblunket än.. vet inte om jag haft för lång ledighet 6½ vecka? 
Tids nog så blir det nog bra.

Har lämnat in ledighetsansökan om inrikesresa och julen. Känns bra att vara ute i god tid då vdn tycker att det har beviljats alldeles för mycke av just ledighet.

Kamerna har gått på sparlåga, får ta fram den igen och fota så det glöder.. mer än så här blir det inte idag. Ville bara säga att vi lever, mår bra - trots förkylningar och att det snart är det jul igen.

Tiden går fort.. vare sig man vill det lr inte. Men först ska vi förhoppningsvis få njuta av en härlig höst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0