När 4 blir 5

Idag har varit en väldigt lugn och härlig dag. Jag och Hannes har varit ute på höstpromenad.
Hört löven prata i blåsten, sjungit och pratat om vad vi ville få ut av just denna dag.



Rikard var inte så bakis som han har en tendens att kunna bli. Kanske för att han tog det lite lugnare än vanligt! Och det är alltid skönt att ha en vaken sambo vid 11-12 tiden istället för 16-17.

Efter lunch åkte vi till en jobbarkompis i Kåge för att hämta hem en ny familjemedlem!



Hon är född sista Juni och hemma hos oss kommer hon att få heta Sonja.
Vad hon hette i Kåge kommer jag inte ihåg.

Tänk att efter drygt 3 månader flytta hemifrån, det är modigt gjort!
Tur att inte Hannes har kommit på den tanken.


När vi fick frågan om att ta en till katt i fredags så tyckte vi att har vi lika en katt så kan vi lika gärna ta en till. Vi hade ändå pratat om det tidigare.

Å jag har så gärna viljat ha en liten katttjej som skulle heta just Sonja..  vart jag hämtat upp Sonja ifrån minns jag inte.

   
Är hon inte alldeles jättesöt?!!




Det tycker John och Mary iaf.. som så gärna vill hålla i henne.


Vilmer verkar ganska så cool över sin lillasyster.

   


Helt plötsligt så jabbar Vilmer till och Sonja flyger iväg som en raket, helst skräckslagen. Han har fått en en träff vid nosen så hon börja blöda lite, men det är nog ingen fara med det!




Hannes och Sonja har iaf funnit varann utan bråk!

   
En nyvaken Hannes som blir alldeles blöt i håret när han sover ibland. Precis som kusin Leo.


Sötnosen!


Jag ska bara klappa...


Hannes har fått syn på min kamera. Älskar elektronik och sladdar. Sånt stoppar han gärna i munnen. Nog för allt han får tag på åker dit för lr senare.


Rikard myser med lillstumpan!

   


Hannes vill oxå gärna mysa, men av det lite mer hårdhänta slaget..

Efter middan tog jag och Hannes en promenad till, den här gången till affärn. Ännu finare väder än på förmiddan.
Och frisk luft kan man ju aldrig få för mycket av.. om det inte är väldigt väldigt kallt förstås!

Jag tror och hoppas att han haft en bra dag, precis som jag!

Imorron åker vill till Öjebyn för att plaska i bassängen tillsammans med 10 lr 11 till små killar.. inte en endaste tjej i gruppen. 2009 är verkligen ett pojkår!

Kommentarer
Postat av: Frida

Välkommen Sonja! Du är verkligen toppensöt!

2009-09-20 @ 21:40:12
Postat av: Anna O

Grattis till utökningen! Sonja känns helt rätt på en kattflicka.

2009-09-20 @ 21:44:33
URL: http://detmanintevet.blogg.se/
Postat av: AnnaKarin

Gud så fina bilder. Du är ju en stjärna på att blogga. Lycka till med Sonja ( Möffi )



Kram AK

2009-09-21 @ 19:58:48
Postat av: Sarah på Franke

Många fina bilder, du ser ut att vara en hejare på det här med bloggning.

Och du,eran andra Kisse ser ut att vara en stor rackare nu förstår jag att Sonja är lite skraj....

2009-09-22 @ 22:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0