Kalas, våfflor och asfalt



I söndags så var vi bjudna på kalas hos kusin John. Han fyllde 6 år i tisdags, men eftersom att familjen skulle till Stockholm så blev kalaset nån dag tidigare. Närmare bestämt 3 dagar!





Slips och väst när man går bort på kalas!



Paket hade vi med oss oxå. Spelet Vem där?, tatueringar och gogos.



Vi har under veckan oxå hunnit hälsa på tremeningen Wilma som bor i Kåge. Men oftast så sover Hannes när vi ska hälsa på någon.

   

Onsdag = våffeldagen. Vi hade besök av Hjalmar och Ella och deras mamma Nina. Vi käka våfflor, lekte, spela fia med knuff och en å annan iskaka med jordgubbar på som Ella bjöd på medans vi var ute och åkte madras och tefat.



Har kommit till vägg nr 2 i Hannes rum. Brukar hänga Hannes på magen och riva en stund här och där.. är så sugen att tapetsera nu. Ska försöka göra ett ryck så jag kan börja spackla och slipa. Har fått lov att hjälpa till när Frida och Patrick ska få upp tapeter i sitt nya sovrum. I utbyte mot att Frida får ta hand om Hannes. Lätt sa jag!



Kommer att tänka på när man var mindre och man fick ta fram cykeln när det var nog mycket asfalt framme.. man tyckte alltid att man fick ta fram den sist av alla.

Hur som haver så var lyckan fullkomlig när man fick cykla sina 100 varv runt kvarteret. Måste nog ta och kolla till luften i min och ta mig en tur runt mitt nya kvarter. Synd att Hannes är en aning liten för att få följa med, men tids nog så..

När man talar om trollen.. hör en liten en som vaknat och vill ha lite mat.

So long gott folk!

Kommentarer
Postat av: Anna O

Det tycker jag lät som en superidé med frulle i Ers! En lätt brunch kanske rent av!

Nu har jag kommit hem från Frida och resten av hennes familj. Vi hade jättemysigt och skrattade åt allt möjligt, fast mest åt Tone Norum. Hon såg så lustig ut med sin underläpp =)

Patrick tyckte vi var som värsta fjortisarna som skrattade åt allt. Han är bara avis tror jag.

Imorrn ska jag extrajobba och sen på kvällen ska jag nog till mamma och färga håret, eller så får hon komma hit. Vi måste fundera på det där.

Puss och kram på dig! (och Hannes såklart)

2009-03-27 @ 22:17:57
URL: http://detmanintevet.blogg.se/
Postat av: Jottan

Hejsan. Vi har ett gäng med Liberoblöjor som Ebba inte kan ha längre. Cirka ett stort paket om ni vill ha.

2009-03-29 @ 09:53:05
URL: http://jottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0