Kan inte sova

Jag är glad att jag inte är höggravid under sommaren. Med +20 i sovrummet så blir det svårt att somna alla dagar. Rikard sover som en stock och vill inte att jag öppnar fönstret.. inte ens en millimeter och ute vill jag inte ligga. Sist jag kolla hade vi runt -25. Så jag sätter mig vid datorn en stund.

Idag har jag varit hos barnmorskan. Allt såg bra ut som vanligt. Magen har växt lite till och troligast så blir det en unge över 3,5 kg säkert 4 och lite till. Hon kände efter om jag hade öppnats något och så var inte fallet.

Mina tankar om ca 10 dagars övertid tyckte hon inte alls var så dumt tänkt, men man kan ju alltid hoppas på annat ändå. Hon vart lite osäker om den verkligen hade huvudet neråt så hon gjorde ett ultraljud.

Huvudet ner och fötterna upp. Han lr hon låg och sög på tummen och var allmänt stilla i magen. Såg ut att ha det väldigt bra. Sen så såg det ut som att den räckte ut tungan oxå. Skulle vilja ha en sån där apparat hemma så man fick se ungen hela dagarna. Max 3,5 vecka bort nu.

Var helt uppe i varv när jag kom ut därifrån och ringde först till Rikard och berätta att jag fått se bebisen igen.

Nästa samtal gick till mamma och hon trodde att den hade kommit ut. Jag hörde hur glädjetårarna var på väg så jag skynda mig att det bara var på skärm. Får vara lite tydligare hädanefter.

Kicki, Sanna och Lisa varit på lunchbesök idag. Det blev varma mackor precis som förra gången hon var här, men gott är det. Glömde helt bort att ta några kort. Som vanligt alltså.

Idag blev det korvgryta till middag och den skulle innehålla gröna ärtor. Har tidigare i veckan köpt en ärtpåse med återförslutningsfunktion. Men den måste ha varit igen limmad för jag fick då inte upp den. Gav påsen till Rikard som är en aning starkare än jag å hips vips så hade vi ärtor över nästan hela köksgolvet.

Lite bilder från födelsedagslunchen som jag var på igår. Vi blev bjudna på pastasallad och glass med varma hallon till efterrätt. Hur gott som helst!

       



Av mig och Frida fick Anna ett sånt där pussel som man inte riktigt vet vad det är man lägger.

Undra om hon har kunnat fokusera på skoluppgiften som ska vara klar till imorron??

En liten fågel viska i mitt öra sa att hon lagt 4-5 st sen hon kom hem från Kanada för nästan en månad sen. Då gillar man att lägga pussel.

Nu tror jag att jag ska se om John blund är redo att ge mig lite sömn. Skulle vara ganska skönt. Har inget inplanerat imorron så jag skulle ju kunna sova bort hela dan. Det brukar ordna sig tillslut !

God natt !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0