Sol, bad och grill

   
I söndags så bestämde vi oss för att åka till en liten sjö i Gagsmark för att få svalka av oss lite.


Se så duktig lillkillen är på att sitta, om än bara för ett ögonblick!


Läsa Elvis är kul!

   
När jag simmat ut och insåg att jag inte orka ta mig upp på bryggan så simma jag tillbaks till land igen.
Mitt 3e dopp för sommaren och fler kanske det inte blir.. vi får väl se om den saken.


Hannes börjar så smått tycka om att vara i vattnet...

   
så mycket att han känner för att ta en liten promenad!


Hem, grilla och njuta av kvällssolen.

   
Det kliar bra mycket i munnen så det är skönt att ha en kloss att bita på.

Hannes fick en liten tjejkusse i söndags. Nästan 5 veckor tidig. Hon vägde inte mer än dryga 2,3 kg och var 47 lång. Linn ska hon heta. Imorgon ska vi kanske åka och hälsa på dom på BB.

Blir så avundsjuk när jag läser hur duktig Frida, min syster, är på att skriva. Önskar att jag vore om inte minst lika duktigiaf hälften. Det är bara att öva öva öva...

Fast jag är ganska så duktig på att pyssla, om jag får skryta lite. Har börjat på Hannes fotoalbum. Skulle kunna ta och visa ett litet smakprov!






Många timmars slit blir det. Tur att det är kul och jag hoppas verkligen att Hannes uppskattar mitt arbete sen när han blir äldre.

Kommentarer
Postat av: Anna O

Hannes kommer vara megastolt över sin mor när han blir äldre. Tänk så mycket roligt ni kommer ha tillsammans vid köksbordet då ni kan sitta och pyssla och leka och göra fina grejer.



Förresten åt jag lunch med din mor idag. Det var trevligt =)

2009-08-10 @ 18:59:04
URL: http://detmanintevet.blogg.se/
Postat av: Frida

Härlig sommardag! En sån riktig semesterdag! Hannes verkade ju trivas hur bra som helst! och bättre går det ju verkar det som, med vattnet menar jag! Synd att jag var för lat för att orka följa!



Jo, pyssla är verkligen din GREJ! Jag är inte så hajj på det! Och många ideér har du! Hemma hos oss är det ju typ bara BRUNT!



Tack för skriv-berömmet!



Jag gillar bilderna från BB! Nog för att jag inte skulle vilja se mig själv när jag var där, jo förresten, jag skulle tycka att det var jättekul att ha fler bilder därifrån, trots att jag inte kände mig fotogenisk det minsta! Men det är ju en sån stor grej att man inte fattar! Jag skulle kunnat ha korten för mig själv bara och kunnat tänka på hur det var när vi var utan barn och hur hela den förlossningsnatten kändes... Jag skulle ha varit hårdare med P och propsat på att han skulle ta fler kort än han gjorde, men han tyckte att det var pinsamt...



2009-08-10 @ 19:20:09
Postat av: Frida

Visst var det roligt att vi har kort på båda två i samma pose!



Oj, vad litet st.48 är! Pyttigt! Men hon mår bra och så?

2009-08-11 @ 20:58:06
Postat av: Frida

Nog tror jag på att du kan snickra, men för det priset vet jag inte om jag ids! De brukar ju vara mycket dyrare än så, eller hur? 200 spänn är ju värt att lägga ut. Jag har inte riktigt kommit på tjusningen med att "ha gjort det själv" än...



Det är ju nog med att planera och åka på stan..!

2009-08-11 @ 21:02:25
Postat av: Frida

Tänk dig vårt kök... Kan man ha kappor både vid arbetsbänken och vid köksbordet och sen längder där vid Tildes matskål..? Eller ser det knäppt ut?

2009-08-11 @ 21:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0