Snart en 3-åring!

Den 15e februari har vi en 3-åring i huset och det ska såklart firas!

Igår var det tänkt att vi skulle till stan för att hänga med Nina och Åsas familjer, men vi valde att stanna hemma då vi hade -38 och bilen har ju som sagt varit lite slö i veckan.

Vi tog tag i kalasbaket och gjorde morotskaka som Hannes väldigt tydligt sagt att han vill ha, sen blev det även chokladbollar i form av igelkottar.. lr jag ska säga som det är, jag gjorde chokladbollarna.

Hannes tycker det är kul att hjälpa till, men intresset kan ibland dala ganska fort. Jag är glad för det lilla!




Igelkottarna ska även få ögon, men nå sånt hade vi inte hemma så dom får pettas dit senare.


Tänk att man med vatten, karamellfärg och hinkar kan göra så fina lyktor!
I afton blir det till att sätta ljus i dom.



Lagomt till 20.00 så bänka vi oss framför tvn för att titta på melodifestivalen. Hannes böka fram å åter i soffan för att inte somna, men strax efter 20.30 så var det kört och han satt lutad mot Rikard och sov så gott!

Mina favoriter från Växjö är Dead by April och Loreen.

Idag har vi bara -28, och det tycker jag oxå är för mycket. Längtar till mars/april då solen värmer och man kan vara ute nästan hela dan.. bara för att det är så himlans härligt.

Annars så tar vi nya tag i kalasbaket idag och gör den sista sorten, kolakakor fast i en annan skrud..



Så där ja, nu är alla kakor klara och Hannes väntar med spänning till födelsedag och kalas!

När man frågar honom vad han önskar sig så är det några grejer som återkommer:

  • Grävmaskin
  • Gaffeltruck
  • krokodil

Kommentarer
Postat av: Frida

Jää! Längtar till fikat!



Å tack för idag!

2012-02-05 @ 20:54:03
URL: http://kompisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0