Halv 6 hos oss

För en vecka sen var det äntligen dax för mig, Nina och Åsa med gubbar att köra igång en mattävling.

Som många säkert vet så går halv 8 hos mig på fyran. Jag blev självklart sugen att göra det utan kameror och med folk jag känner. Efter flera månader planering så var det min och Rikards tur att stå för en tre-rätters middag. Tyvärr blev det inte mer än det här kortet då kameran inte hade mer batteri att erbjuda.



Kan iaf berätta vad som bjöds. Allt på menyn var nya rätter för oss att tillaga, men jag tycker det gick bra!

Förrätt
Rosmarindoftande röbetsvåffla med fetaost

Varmrätt
Parmalindad persiljefilé, senapssås och potatisstrudel

Efterrätt
Passionsfruktspannacota med hallon

Kvällen blev lyckad med god mat och mycke skratt.

Det borde ligga kuvert hemma hos dom andra med omdömen om maten och värdskapet. När vi sen har varit på 3 middagar så sprättar vi kuverten och får se vem som vunnit hela grejen.

Tror att vi kom fram till att priset blev ett restaurangbesök för oss alla, men vinnarna slipper betala.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ha, ha! Roligt att det bara blev detta enda kort! Inte ens färdigdukat! Du får nog höga poäng! Ska bli spännande att höra vad de andra hittar på och om det är nån som spetsar till det med underhållning!

2010-10-05 @ 07:30:30
URL: http://kompisarna.blogg.se/
Postat av: Jottan

Vilken bra och rolig idé!

2010-10-11 @ 11:33:05
URL: http://jottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0