Fullt upp

I fredags efter jobbet åkte familjen Wikström/Lundmark till Ersmark för att bjuda på en-dag-tidig födelsedagsmiddag. (Fyllde 31 i lördags.)

Tanken var 2 flugor i en smäll... mat i magen och dessutom få titta på å beundra Frida och Patricks renovering.

Tyvärr så fick mamma och pappa bilkrångel.. dött batteri, så dom och Crille och Co kunde på så vis inte komma, Carro och Co jobbade alla sent.

Kom på nu att vi hade ju kunnat hämta dom.. men nu blev det inte så.

Iaf så var vi 6 st som åt tills vi nästan sprack.. okej, det var att ta i, 4 är rätt svar.. dom 2 minsta hade bara lek i huvet så det blev inte så mycke mat stoppat i deras magar.

Jag bjöd på Ryssröra i pitabröd, efterätten stod Frida för. Vill man se bilder får man gå in på Fridas blogg för jag kom då inte ihåg att ta fram kameran.

Efter fredag kommer lördag som den här helgen alltså var min födelsedag. IKEA stog på dagens schema och efter halv 8 så var vi iväg. Jag tog första passet. Alltså ditvägen.





Hannes hade vi fått lämna hos Faster Frida redan på fredagkväll. Han ska skonas från Haparandaresor dom närmaste åren.. även om han var duktig sist vi var dit, men det känns inte rätt mot honom. Sitta still i en bil flera timmar å sen inte få springa riktigt som man vill när man väl är framme.

Innan vi gick in på ikea så åkte vi över till Finland för att handla kuomaskor för drygt 1500kr.

När vi sen kommer ut till bilen så sitter det en Parkeringsböter.. nog är det väl ändå själva fan.. jaja, det är bara att le glatt och betala 300 kr.. känns som att det kunde ju ha varit värre??! Högre belopp alltså?!

Inga sura miner för det, vi entrar ikea och börjar med att kolla soffutbudet, men är överrens om att den dagen vi ska köpa ny så blir det i stan.. hitta ingen som var nog bra.

Fram till restaurangen var det väldigt tomt i våran vagn, men efter lunch å prinsessbakelse fylldes den ganska så fort.. det är konstigt hur det bara händer.

Inte heller lördagen bjöd på så mycke kort.. jaja.. Det var en trevlig dag som jag och Rikard hade tillsammans. Hur trevligt det än må ha varit så är det alltid skönt att komma hem.

Idag söndag så har jag bakat pepparnötter.. jättegoda kakor som farmor brukade baka, men mina smakade inte i närheten så gott som hennes.. utseendet var heller inte likt.

Frukost på sängen hade jag tänkt ordna till Rikard, men Hannes var alldeles för ivrig att få gå upp till appa sin för att få ge honom paket. Så det blev inget av det.. fika alltså.

Tyvärr så har vi inte pysslat någon present, men Rikard blev iaf ägare av ett par nya skoterskor så han håller sig varm och torr om fötterna när han ska vara ute och snöslunga.


Söndagsmiddan - rätten som jag ofta vill äta när jag fyller år.

Tjälknöl och potatisgratäng.. mumms fillibabba!


Present som jag fått från familjen för några veckor sedan.

Mamma och pappa var förbi så att vi skulle kunna sätta dom innan snön och tjälen kom, men vi kunde inte enas om vart vi skulle sätta dom, fick 2, så nu hinner vi fundera tills det att våren tittar fram igen.


Hannes nya lekhörna under trappen.


Ett öppnare vardagsrum som nu förhoppningsvis kommer att användas mer nu när vi tagit ner datorn oxå.
Där hurtsen står kommer det snart (hoppas jag) att stå en stor expedithylla som vi ska få köpa från Rikards syster. På så vis blir det 2 rum i rummet.


Skrivborden köpte vi igår.. blev riktigt nöjd med resultat. Här ska jag och Hannes sitta och pyssla framöver!


Upp fick ena soffan flytta igen.. egentligen skulle det oxå ha stått 2 små lackbord om dom inte hade hunnit ta slut på ikea innan vi kom till ta-det-själv-lagret. Jaja.. det går fler tåg dit, om vi inte snubblar över nåt annat fint bord istället.

Mer än det här orkar jag inte blogga ikväll.. kom just på att det inte finns ett enda kort på Hannes i detta inlägg.. får rätta till det i ett annat.. en annan dag.. typ mitten av december, så snabb som jag är!

Anna O ringde för en liten stund sen.. jag ska gå på bio med henne, Rebecca och en Roger på fredag.. det blir Harry Potter för hela slanten!

Å tack alla som messat å ringt för att gratulera mig på födelsedagen! Tack tack och bock!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Snyggt skrivbord! Det kommer att pysslas på bra där om jag känner dig rätt!



Trist att jag inte kan hjälpa er med barnvakteriet just nu, men du kommer säkerligen att få det skoj med den trio du nu ska se bio med!

2010-11-14 @ 20:48:23
URL: http://kompisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0