Dagis, hosta och smink

Från den 1 mars har Hannes skolats in på dagis. 1a veckan gick som en dans på rosor. Andra veckan blev inte så mycke då Hannes gick å blev sjuk.

Feber, snor och en fruktansvärd hosta. Fick besöka vårdcentralen så han kunde få inhalera och bli lite bättre, men senare samma dag så åkte vi dit igen för att göra om samma procedur.

Hannes uppskattade inte att få en mask över näsa och mun, men han var hur duktig som helst ändå!

Vi ska få en tid till barn i stan för att kolla upp om han kanske kan ha astma. Han är mycket bättre nu, men det känns skönt att få följa upp och se vad det besöket visar.

I fredags var jag till Rebecca och fick mitt hår permanentat.

För ca 2 veckor sen blev jag uppringd av ett företag som heter The Studio. Jag hade blivit utvald att få komma till Hotell Aurum för att få bli sminkad och fotograferad för en kostnad av 0kr. Det enda som kosta var korten.. och dom var inte billiga. Så därför köpte jag inga heller!

Fick bjuda med mig 4 kompisar och det blev..




Syster Frida


Syster Carro


Kompis Åsa


och Isabell, jobbarkompis till Frida.

   

Lite spexbilder innan vi får se våra kort.

I måndags började vårt nya liv då Rikards föräldraledighet tog slut och Hannes ska vara på dagis på heltid.

Och det fortsätter att gå riktigt bra. Imorse hade han nästan inte tid att ge pappa sin en hejdåkram innan han var tvungen att åka vidare till jobbet. Det är kul att se att han trivs så bra, men vi har aldrig tvivlat på att det skulle vara på nåt annat sett heller.

Igår och idag har han haft en långsovning som heter duga. Från 09.15-13.15. Har knappt nån vakentid med alla barn och fröknarna, men det blir det nog ändring på det längre fram.

Rikard lämnar vid 06.30 och jag hämtar strax efter 14.15.

Nu kommer Faster Frida med grejer till Hannes.

Mer inlägg kommer snart!


Kommentarer
Postat av: Frida

Snygga kort! Gillar skrämselkortet helt klart bäst!



Men guud vilka långa sovpass Hannes har haft! Har han gått bra att lägga på kvällen då? Eller är han som Seth och somnar ok ändå? Hoppas det fortsätter gå bra på dagis! Det blir ju inte värst långa dagar för han ändå!

2010-03-17 @ 20:05:48
URL: http://kompisarna.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad fina ni blev! Och, vad fin du blev i håret framför allt:) Hoppas det är bra med er alla! Speciellt Hannes, sjuklingen!

2010-03-18 @ 06:30:20
URL: http://enlitenida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0