Nu är semestern här!

Förra torsdagen så hade jag och Hannes våran första semesterdag. Det firades med ett besök till Leos lekland tillsammans med Marika och Kalle.

Fruktansvärt varmt var det där, men kul hade vi!














I fredags så tog vi cykeln till dagis för att hämta ett par skor som blivit kvar, sen vidare till 4H-gården, men det var stängt.. var ju ändå innan 9 på morgonen.. vi fick iaf träffa hästen.


Nästa stopp, en rolig lekpark.


Hannes har blivit en hejare på att klättra. Å det ska klättras på ALLT!






På väg upp till rutschkanan.




Hej vad det går!


Även om det finns mycke spring i benen kan det vara skönt med en liten festispause.


Lunch vid dom nya utemöblerna.

På fredagsafton for Rikard till Ostvik för att vara datanörd för en helg. Å jag och Hannes ville ju inte vara sämre, så på lördagsmorgon drog vi till Ersmark.





Efter lunch så for vi in till stan för att gratulera mormor med paket och fika på Stigs.









Middag ute i skuggan. Vilken dag alltså.. varmt varmt...



Då är det tur att vi åkte förbi Coop på vägen hem å köpte en liten pool.









Hannes hann bada själv en stund eftersom Seth vägrade äta sin middag.. men tillslut så..


var dom 2 däri.


Tilde skulle nog oxå gärna vilja hoppa i poolen.


En liten krock mellan killarna och Hannes börjar blöda näsblod.. såg värre ut än vad det var..


Titt-ut!

Vid halv nio lördagskväll så sov äntligen pojkarna. Vi fick lov att köra en runda i var sin bil för att dom skulle somna. Hannes vakna av och till.. tydligen Seth oxå, men det hörde jag aldrig.

När klockan var 01 så gick vi in till Fridas krypin och sa att nu åker vi hem, Hannes vägrar sova och jag orkar inte mer.

Hon övertala mig att prova nedervåningen, så blev det.. tog nog närmare en timma innan Hannes varvat ner och kunde somna om. Sen var det bara att stiga upp vid halv 7 igen.


Seth kom hemrusandes med poop lite här och där.

Efter lunch så kom Rikard för att hämta Hannes och inte långt efter det kom Seths farmor och farfar.. och vi kunde pusta ut en aning innan fikabuffé/klädbytardax.

Kom dit med en nästan full sopsäck och hade med mig lika mycket nygammalt hem igen.. så himla roligt! Bilder finns att se på Fridas blogg.. inte hade jag tid att ta kort.. hade bara kläder i sikte.

Det är kul att vara borta, men ändå skönt att komma hem till sitt eget. Hannes och Rikard var borta när jag kom hem. Hann duscha, prova mina nya kläder och vara förbi affärn innan dom kom hem.

I tisdags fick vi besök av Rikards kusin Emma och hennes dotter Wilma. Hon är nästan 2 månader äldre än Hannes. Även Rikards mosters son Chili hängde med oss. Han är 4 år.




Hannes Wilma och Chili vid den nyinköpta poolen.

Vid middagstid åkte till Furuögrund för att gå på paltpub, gud så gott det var!


Hannes ville verkligen inte vara med på kort, men är man liten så har man ibland inte så mycke att säga till om!


Idag har vi varit till stan för att gå på festival.. men med regn bara öste ner så åkte vi hem, utan att hunnit prova nån karusell. Vi får se om vi har bättre lycka imorgon.

På väg hem så börja det klia runt mina öron och ansiktet som oxå blev rödare och rödare.. väl hemma så gick jag upp för att duscha av mig och fick dunderont i magen..
i med alvedon och efter en stund så slockna jag. Jag tror att det var det goda maten jag köpt.. nu är jag iaf återställd och hoppas att jag slipper mer magont.

Nu ska jag gå och kolla vad Rikard har för sig. Hoppas att jag kan visa lite karusellbilder imorron!

Glad sommar allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0