Skepp O´hoj!

I morse fick jag ett sms från Marika med frågan om vi var sugna att följa med på en båttur.. å gissa om vi var det!

Eftersom Rikard skulle hjälpa sin pappa med att stycka en kossa så blev det bara jag och Hannes.


Marika och Kalle


Mattias












Vi stanna till på Halsön som ligger i krokarna runt Furuögrund och njöt av lugnet och lite fika.





Hem å käka lunch och sen vidare till stan för att göra ett nytt karusellförsök.

Hannes delar inte så gärna med sig när han väl fått nåt i sina händer.




Ett legopariserhjul.. alldeles lagom snurr, även om jag kan tycka att Hannes ser lite obrydd ut, men Rikard försäkra mig om att han hade kul! Mycke att titta på.






När vi kom hem så packa vi massa köttfärs. Numera har vi ca 27 kg färs.. har räknat ut att om vi använder 1 påse (ca500g) i veckan så räcker det över ett år, men så länge kommer den inte att bli kvar.

Imorron kommer det att serveras en mexikansk köttfärslimpa till middag. Visst låter det smarit?!

Nu ska jag gå ner och dricka lite vin och spela Skipbo med Rikard!

Vi ska även skriva en lista på vad som ska göras nästa vecka.. Rikard vet inte om det än, men där har han inget att säga till om.

Man måste ju kunna förena nytta med nöje även när det är semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0