Nytta och nöje

   
I fredags passa jag på att byta ut sommarblommorna medans Hannes låg å sov så skönt.
Blev faktiskt väldigt nöjd med resultatet och blir glad varje gång jag går ut.


Sonja passa på att klättra upp i tallen.

   
På lördag förmiddag tyckte jag att Hannes skulle få kladda lite. Och det verkar som att han tyckte det var riktigt kul så det får vi göra om.



   






Se så fin tavla det blev!


Dammsugen är en kul leksak. Får han syn på den så kryper han med raska steg.

   

   
Vid halv fyra på lördags eftermiddag for vi en sväng till Ersmark. Seth springer, kryper och går som en apa runt Hannes. Seth skrattar hysteriskt och Hannes far runt som ett annat hamsterhjul för att ha koll på kusinen. Inte lätt med en som tar sig fram väldigt fort.

   
Tyckte att även Seth skulle få prova på fingerfärg å gissa om han tyckte det var kul!
Tur att papperet var stort.. fast det kom lite utanför iaf. Lätt att torka bort!


Inte det renaste vattnet, men ren vart han!

Strax efter 18 sa vi tack och hejdå. Tog med mig en jättetrött Hannes hem som somna på en gång efter vällingen. Jag passa på att se lite utav AIK-Frölunda matchen samtidigt som jag klippte till mina nya rumsgardiner, plocka undan och måla fönsterlister.



   
Igår blev Hannes inflyttningsdugligt, långt ifrån klart, men så pass att han kan sova där.
Han är nyfiken sonen och ville såklart hjälpa pappa med listerna. Hannes ser fundersam ut, undra vad han tänker på?

Med renbäddad säng sover man gott. Hoppades att Hannes skulle sova hela natten lång, men vid 23 så ville han ha lite mat och sov sen till kvart över 5.




Troll-träfigurer som jag en gång i tiden målat åt farmor. Passar bra i Hannes rum!


Igår kväll satte jag äntligen upp mina fina höstgardiner. Kommer nog att sitta där tills julen ska upp.

Har även putsat fönster, burit ut grovsopor till vägen, lr rättare sagt jag körde dit skräpet med hjälp av min sportster. Den är bra till mycket!

Fredagkväll åkte vi till stan för att äta middag på Tatung.

Jag åt kycklingspett med potatisgratäng och Rikard valde en plankstek.

Bordet var bokat till 18.30.

Redan en timma senare var vi mätta och belåtna och tackade för oss.. med 1,5 timme innan bion skulle börja kom jag på att vi kunde åka förbi Anna O. Trodde ju inte att hon skulle vara hemma, men si det var hon å min syster var oxå där.

Även om det inte blev så lång stund så var det mycket trevligt att hänga på Morön!

Hannes fick sova hos faster och det gick som en dans!

Fick ett mms på lördagsmorron med en Mary och Hannes i badkaret. Efter nio fick vi tillbaks en glad, men väldigt trött son. Tack så hemst mycket för hjälpen!

För min del har det varit mest nytta, medans Rikard mest roat sig. Mat och bio på fredan och mat, hockey och Rosenström på lördan. Tack Frida för att du orka åka till stan och hämta hem Rikard!

När jag väl kommer igång med städ och plock så är det nästan som nöje det med. Kul att se när det blir rent och fint!

Idag bär det av till Öjebyn för ännu mer babysim. Idag ska Hannes dyka. Vi har lånat en undervattens-digitalkamera så snart kanske ni får se honom under vatten. Det ska bli riktigt spännande och se hur han reagerar. Jag tror att det kommer att gå så bra så! Mer om det senare.

Kommentarer
Postat av: Frida

Oj, vad mycket fint! Jag gillar verkligen uteblommorna och de nya gardinerna! Det är härligt och mysigt med hösten! Blir mycket inspirerad själv att få iordning lite mer på väggarna speciellt här hemma hos oss! och som du sa, jag har ju redan klart motivet till en ny tavla - Seths konstverk!



Fina kort på gräbsen oxå! De hade riktigt kul när Seth sprang runt, runt, runt! Han blir så glad varje gång han ser Hannes!



Undrar om jag ska ta mig tid att beställa lite julklappar på nätet nu...



Seth verkar ha somnat som en stock på en gång däruppe, skönt, för jag vill inte se honom sitta uppe på spjälsägskanten igen! Tror faktiskt att han varit rent livrädd själv de två gånger han kommit på att han ska försöka klättra upp! Imorgon åker vi till din gamm-chef och hämtar en ny säng. Då blir Seth stor-kille med växa-säng!

2009-10-05 @ 19:23:46
URL: http://kompisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0