Det är inte sant...

Gissa vem som vakna klockan 3 imorse?

Jo, Hannes såklart.

Tog över han i våran säng, men ganska snabbt så tappa jag orken att få honom att somna om.

Sparka irriterat på Rikard som har en tendens att bara vända sig om.. kan bli galen på det.

Lika tjurig som Hannes så bestämde jag att nu är det minsann morron. När vi kommer ner till köket om mornarna så brukar jag sätta honom i hans stol, fyller på vatten i vattenkokarn och sen går jag och hämtar tidningen.

Den här morgonen så hann jag före postbilen och på väg tillbaks in när jag ser ett par billyckor lite längre bort. Skyndar mig bakom några tana rönnbärsträd, som är helt utan löv, och hoppas att bilen inte fått syn på mig.
Tänker att han lr hon måste ju tycka man är galen som är uppe så tidigt.

Å postbilen var det. När tidningen var dumpad och han vänt om in mot byn så skynda jag efter tidningen och in igen.

Ger först Hannes gröt och sen är det min tur att äta frukost och blädra lite snabbt bland sidorna.

Klockan 4 är vi uppe i sängen igen och Rikard tycker att vi ska lägga Hannes i hans säng. Sagt å gjort och som tur är så somnar Hannes om till halv 7. Tycker gott han kunde ha sovit lite längre, men men.. man kan inte alltid få som man vill här i livet.

Nu är Rikard så snäll och kliver upp med honom så jag kan ligga kvar en stund.

Strax före halv 9 är vi påklädda och klara för att gå mot Fällfors för att möta upp Sussie och Eddie på en morgonpromenad. Även om jag var ganska så trött så är det ändå skönt att komma ut i friska luften!

Vi kommer hem 11, äter lunch och packar in oss i bilen, förbi Moröhöjden, plockar upp mamma och sen mot mormors hus i Pedik för att hämta hem ett skåp.


2 rader x 19 lådor på varje.. å det blir ju 38 st.. mycke pyssel kommer att ska rymmas där!

Hade först tänkt bära upp det på en gång och börja fylla lådorna, men det ser ju inte så där jättefräscht ut så det blir till att måla om det först.

Bara för att det är enkelt och bekvämt använder jag min tavelkritefärg å samtidigt kan jag ju skriva med krita vad varje låda innehåller. Ska se om jag hittar nå läckra väggklistermärken som jag kan sätta på kortsidorna. Kommer att bli så snyggt!

Även en säng som min morfar ropat in på en auktion åt mig för en hel femma fick följa med hem. Den ska Hannes få när det blir dax för honom att byta säng så den behöver jag ju inte måla om riktigt än.

Nu ska jag lägga mig i sängen och se det som är kvar av SSK-SAIK matchen. Undra hur länge jag håller mig vaken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0