Valborgs och annat smått och gott



En liten cooling!



Emma, Ella och Liv tycker att det är kul att leka i sand/jordhögen.



När jag påpekar att dom blir så skitiga säger Liv

-Det är det barn är till för



Åka rutchkana är kul!





Vi sitter och njuter i eftermiddagssolen.





Vi åt fruktsallad med glass till efterrätt. Kändes lite kallt, men gott var det iaf!



Majbrasa på Tuvan.

Vi grilla korv och pinnbröd runt en mindre eld. Det var så gott att jag helt glömde bort att ta nå kort.

 

Lite roliga kort på Ella och Tom.

   

Frukost på bron dan efter! Härligt härligt! Man får så fin frilla när man somnat i blött hår.



Lagomt till middag fick vi finfrämmen av Anna Löfgren. Vi bodde på samma kvarter när vi var små och har även jobbat tillsammans på Rusta. Hon hade med sig en keps och ett par skor till Hannes.

Jag och Hannes gjorde ett besök hos Anna O.

   

Jottan var oxå där!



Vi åt scones och titta på Så ska det låta och Humorgalan. Hängde inte med så jättebra i nåt av programmen. Det var sagt både det ena och andra. Och det tredje för den delen.











Eftersom Anna är en aning handikappad så får hon allt serverat, men jag har sagt åt na´att det är inget hon ska vänja sig vid. Det tar slut om ca 5 veckor. Men tills dess, NJUT!

Så var den kvällen slut. Jag och Hannes drog oss hemåt vid 23.30





Så här vart gipsavtrycket vi gjorde för några dagar sen. All lera ville inte lossna, plus att den färga av sig så det är bara att göra om det.





Här har ni våran guldtiasamling. Har hört att det ska rymmas typ 10 000 kr när flaskan är full.. skulle vilja påstå att den är halvfull nu. Lite tid tar det eftersom man inte så ofta har kontanter. Den som väntar på nåt gott..



Hannes har lärt sig att hålla i flaskan själv. Inte så långa stunder dock. Ibland behöver han inte ens händerna. Som ett litet trolleritrick kan man säga!




Hannes igår kväll.

Försöker få honom att använda sin kosnutte. Han var så söt när han låg där och sov, men såklart väckte jag honom när jag tog kortet. Var ju tvungen att använda blixt. Men som tur så somna han om ganska omgående.


Kommentarer
Postat av: Anna O

Snyggt, ännu ett härligt långt, roligt inlägg från dig. Tack för att du hjälper mig att öka värdet på min blogg frästen =) Det är snällt tänkt av dig.



2009-05-03 @ 14:25:36
URL: http://detmanintevet.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad söt han är när han håller i flaskan! Han lär sig bra! Det kommer bara att smälla till så är han iväg i sammma fart som Seth!



Idag fick Seth en egen kratta i lagom storlek! Fast jag måste gå efter och kratta ihop löven igen då Seth endast vill förstöra mina edan ihopkrattade lövhögar..! Jag testade med att försöka muta han med en kaka om han samlade ihop alla löv snyggt igen, men han bara flinade åt mig och fortsatte sabotera!

2009-05-04 @ 20:44:31
URL: http://kompisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0