Vecka 51

Måndag

Hemma och försöker lära Hannes att gå.. lyckas med 2-3 steg! Han är så himla duktig.
Annars händer inte så mycket. Har haft ont i halsen och passar på att sova så fort Hannes gör det.
Vilket har gjort att det är lite svårare att somna på kvällen.. men det kunde ha vart värre.

Stor klump i halsen, vilket gör att jag skulle vilja ha en spotkopp brevid mig, men tycker att det är ganska äckligt så jag sväljer ändå.

Tisdag

Strax efter 10 är vi på öppna förskolan för att få vara med om lite julfest och träffa tomten. Han hade med sig clementiner, jag och Hannes åt 2, och paket till barnen, 2 st reflexer och en tandborste.

Efter 11 åker vi hem för att göra klart lunchen som vi ska bjuda Marika, Kalle, Sussi och Eddie på. Fast det är inte riktigt sant, barnen får burkar å vi vuxna njuter av en köttfärspaj med ett avokadotäcke.

Bjuder även på hembakta pepparkakor och lussebullar. Dom godaste lussebullar Marika har ätit.. å då har hon ändå ätit ganska många som hon sa. Världens komplimang!

Tar hand om disken som vuxit sig till ett berg i diskhon medans Hannes sover.

Klumpen i halsen har nu vandrat uppåt och lagt sig under tungan känns det som. Förvarnar Rikard att om jag bankar på honom under natten beror det på att jag inte kan andas.

Onsdag

Blev ingen tur till akuten, som tur var. Det känns bättre i halsen, men min mamma råder mig ändå att besöka vårdscentralen för att få nån klarhet i vad det kan vara.

Halv 12 befinner vi oss i väntrummet och får sitta där 30 minuter.. en jäktig dag för skötekor och dokoter.
Doktorn tar ett halsprov och under tiden hon kollar det får vi sitta ensamma i ett rum.
Jag hittar ett stetoskop som jag såklart bara måste testa. Får det inte riktigt att fungera.

Hitta även min kamera i väskan så det blir lite bilder på Hannes.

Doktorn är väldigt imponerad över hur snäll Hannes är. Det är våran son det!

Hon hitta ingenting konstigt så det är bara att åka hem och hoppas att det snart är över.







Torsdag

Igår var ännu en hemma dag. När Hannes vilar har jag dolat på med doppresent och julklappar.
Halsen känns mycket bättre, bara en liten klump kvar.

Efter middagen tog vi på oss våra postkläder och levererade julkort i Byske. Stanna en stund hos Hannes farmor innan det var dax för att åka hem och sova.

Fredag

Idag har vi inte hunnit med så mycket. Hannes ligger nu och sover. När han vaknar ska vi besöka jobbet för att äta julens första julbord.

Nån gång under eftermiddagen packar hela familjen in sig i Saaben för att åka till stan. Hannes ska vara med mormor och morfar medans jag och Rikard besöker solbacken.

Jag ska in på ÖB och hitta en klapp till Rikard och Hannes.. katterna om dom har tur.
Rikard i sin tur går in på Rusta och handlar till mig och Hannes.

Tillbaks till Morö Höjden för att äta middag och sen drar vi vidare på bio för att se Avatar.

Kommentarer
Postat av: Frida

Skönt att ontet lättat! Hittade du julklappar som du blev nöjd med på ÖoB då? Jag måste in där nån dag framöver för att köpa Tildes nya bädd! Såklart måste hon också få nåt av tomten (fast mest är det för min skull, eftersom jag tycker hennes blåa bädd skär sig lite mot resten av färgerna i köket nu...)!



Imorgon drar vi runt i Kågedalen och delar ut våra julkort. Sen blir det körövning och Julton i en proppfull Kågekyrka! Sen lördagsmys hemma med Anna!

2009-12-18 @ 22:09:06
URL: http://kompisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0