Vissa veckor händer det mer än andra

Tisdag




Mitt huvud är ut och in. Det har varit så mycket dom senaste 1-2 veckorna så jag vet inte längre när saker och ting har inträffat. Ska försöka reda ut det, men tills dess får det vara så här! Måste bli bättre på att skriva in saker i min kalender och inte bara på min fina fina magnettavla.

     
Vi har även varit och hälsat på Carro och Leo.


Leo har varit ute i lekparken och såg sig inte för när han skulle gå ut ur lekstugan.

Onsdag
   
Therese med familj är hemma i stan och då passar hon, jag och Linda med kids att träffas, leka och fika lite.

Torsdag


   
En härlig stund med barna ute på gården!

   
Hannes har fått låna en lekhjälm utav Leo. Ibland kan den vara bra att ha, även om man ser lite töntig ut.

Torsdag
   
I torsdags bar det av till Luleå, Ale, för att träffa farfars syskon och annat folk. Vet inte riktigt hur alla är släkt så därav annat folk.



   

   
Dom har ca 50 mjölkkossor som vi fick hälsa på. Just dom här är inga såna kossor.


Den här kalven är 3 dagar gammal. Den skulle jag inte vilja krysta ut.


En ko med många flugor på.


En mjölkrobot som letar reda på spenarna, en åt gången, och som sen suger utav bara helsike.


Ibland tar det på ens krafter att titta på så många kossor att man helt enkelt somnar sittandes.

   

   

Lördag

Visst är Seth väldigt lik Frida?
Seth befinner sig i en skog i Jörn för hitta lite blåbär, men det finns tydligen inte det.



   

   

   

   
Orkar inte skriva till alla bilder. Iaf fall så var vi i Jörn för att träffa Faster AnnBritt och kusin Kicki.

En mycket trevlig dag som kunde ha slutat illa bara för att jag inte orkade köra 1 km in till Boliden för att tanka.

När vi svänger av mot Jörn så fanns det enligt displayen 7 liter kvar.. innan vi är framme står det bara Fyll på bensin. Jag måste erkänna att jag blev lite nervös.

Det är inte slut där.. när vi sen kommer till macken i Jörn så är den nerlagd. Vilket jag hade ett svagt minne av att jag läst i Norran. Som tur var så har dom satt upp 2 pumpar bakanför macken.

Med lite drygt halvtank så styr vi hemåt vid 18-tiden. Det dröjer inte länge förrän Hannes börjar gråta, och han som annars brukar skratta, prata lr sova när vi åker bil.

Vi stannar på en P-ficka för att ge honom tutten, men det tar inte lång tid innan den är ute, men si då fick han gråta hela vägen till Ersmark där vi skulle lämna av Frida och Seth. Måste tillägga att han minst 2 gånger sa mamma mamma!


Hannes verkar ska bli förkyld. Han snorar och hostar om vart annat. Dreglar gör han som aldrig förr. Det kan inte dröja länge nu innan första tanden tittar fram.

För så tjurig som han har varit dom senaste dagarna har han inte varit nån annan gång i sitt 6 månaders långa liv.

Annars så kan han nu sitta längre stunder på golvet, men för säkerhets skull buntar jag upp med kuddar.
Han försöker krypa framåt, men det går mest bakåt.

Det händer nya saker varje dag. Och jag är så glad att jag får vara hemma och se allt detta.. FÖRST!

Kommentarer
Postat av: Frida

Kul inlägg att läsa!



Först; härligt kort på Hannes när han sitter i fåtöljen! Lite charmknutte över honom där!



Och; ha, ha, ha, "den ville du inte krysta ut"! Det var roligt skrivet!



Sen; är Seth verkligen lik mig? Jag ser det inte... Måste ta en närmare titt imorgon! Typ alla säger; "vem är han lik"? Men när jag hade lagt upp några bilder på Facebook fick jag en kommentar av en högstadiepolare som skrev att han var lik mor sin!



Och; jag kan intyga att Hannes verkligen sa mamma! Tor Rikard på dig? För Patrick trodde alltid att jag överdrev och hittade på när jag hört Seth säga ord!



Till sist; kolla mitt inlägg om GRATIS FOTOBOK! Det funkar verkligen! Jag har fått en kod via mailen så det är bara att beställa för mig nu! Helt värt! Du behöver ju bara skriva lite! Ordbajs! Kan bli en fin och rolig julklapp om inte annat!



2009-08-18 @ 21:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0