Lite bebisfakta

Nu är det bara 10 veckor kvar tills den lille är beräknad, men troligast så kommer den nog senare. Med tanke på att mamma och mina 2 systrar gått över tiden.

Fick tipset om att dricka hallonbladste i slutet, att det skulle hjälpa till att sätta igång. Har suttit och läst lite på nätet och det verkar inte riktigt stämma, bara att det kan underlätta själva förlossningen,  men nog ska jag prova allt !!

"Lägg 25 g torkade hallonblad i en tekanna och häll på 6 dl kokande vatten. Sätt på locket och låt dra i 15 minuter. Om du bara vill göra en kopp, använder du 1 tsk torkad ört till en kopp kokande vatten."

Bebisen rör på sig allt oftare och längre, rycker tag i Rikards hand när han är i närheten, men då slutar han/hon på en gång. Men som han säger så kommer ju sparkarna att bli kraftigare så att han oxå får känna, han har ju känt dom, men inte som jag gör.
Annars så brukar han ligga med huvudet mot magen å höra hjärtat slå. Nåt som inte jag kan göra.. men nån fördel ska väl han oxå ha.

Barnmorskan tror att det ligger en liten tjej med brunt lockigt hår i magen. Hjärtljuden har legat mellan 150 - 155 och vad jag har hört så brukar tjejer ligga högre. Jag berättar så fort jag vet!

Min största oro så här långt är vad jag ska ha för jacka i vinter. Än så länge får jag igen min vanliga, men det dröjer inte länge förrän den måste bytas ut.
Barnmorskan sa att jag kommer att få en stor mage, har legat lite över på magkurvan. Får helt enkelt hålla mig inomhus. Nog för att jag tror att det ordnar sig. Ska säkert ändå inte orka gå nå milslånga promenader.

Har så här långt gått upp ca 5 kg sedan vi var på inskrivningen i början av augusti. Var tvungen att fråga barnmorskan om det är för lite, men då hon höjer bara armarna till skyn och säger att jag är såå duktig! Jag ska göra allt som står i min makt för att fortsätta så.

Det här är vad vi har inhandlat så här långt.



En Briovagn -08


 

Barnkläder på Tradera.                                                   

Rikard var orolig där ett tag att jag aldrig skulle få nog, men nu tror jag att det är 2-2,5 månad sen jag var där sist. Det är ju ett himla bra ställe att få fina grejer till bra pris. Köpte en del mammakläder där oxå. Har oxå varit hos Frida och hämtat lite kläder där.



Kunde inte låta bli att köpa en snuttefilt som jag hitta på Ikea sist jag var dit. Och ett gäng med små behändiga handdukar som jag har fått tips om.

Bilbarnstol är fixat. Den får vi låna av Carro och Andre. Spjälsäng finns att hämta hos mamma och pappa. Kanske att den behöver lite fix, men sånt gillar ju jag.
Barnrummet väntar på att bli omhändertaget. Just nu är det kaos där inne, kanske för att man ställer in saker som man inte riktigt vet vart man annars ska ställa det.

Tjejnamn är bestämt, men vi tänker vara hemliga, så det är ingen idé att ni ens frågar om ni vill ha ett vettigt svar. Vi ska ta och sätta oss ner för att komma överrens om pojknamnet. Tyckte att vi skulle välja Vilmer, men det skulle minsann inte gå för sig. Så då var vi ju tvungen att skaffa katt!


En ny bil ska vi oxå ha. Just nu glider vi omkring i en liten röd Mazda, Doris heter hon, himla fin, men inget att stoppa en barnvagn i. Kan tänkas att det blir en Saab. Har sagt att Rikard ska få bestämma, men jag vill inte ha BMW lr Mercedes. Blir ju rätt många märken kvar ändå att välja på.


Kommentarer
Postat av: Thesso

Åhh vad massa grejer du har shoppat. Body med omlott är helt klart bäst bäst bäst!!!

Det är svårt det där med bil. Kan rekomendera Kia Ceed SW. Liten kombi med mycket plats och billig, både i drift och inköp.

Lycka till.

2008-12-07 @ 20:21:00
URL: http://thesso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0