En vanlig lördag

Kan tyvärr inte visa några bilder från julafton eftersom att min kamera ligger hos Carro och André. Och min mobil ligger där och gör sällskap.

Vi var på Expert igår för att se lite av mellandagsrean. Är lite sugen på en till tv, men det blev ingen, inte just nu iaf. Hur som haver så ringde jag Morö Backe, med min nya hemtelefon, för att försäkra mig om att det skulle vara någon hemma.



Och André och Leo hade inga planer på äventyr utanför huset den närmaste timman iaf. Vi var där på nästan pricken en timme senare, men tro inte att dom var hemma. Efter några försiktiga knackningar på dörren och ett tryck på ringklockan så bestämde vi oss för att åka hem med Doris (bilen) utan telefon och kamera.

Fick senare på afton veta att våran kära lilla mor bjudit över dom på tomtegröt och skinksmörgås. Och det tackar man ju inte nej till.

Ska till stan igen på måndag för att handla maten som ska ätas på nyårsafton och tårtan eftersom att Rikard fyller år just på måndag. Så då får jag tillbaks my stuff. Känner inte att jag saknat dom nämnvärt. Vi har ju en fast telefon som man oxå kan ringa till och tur är väl det.

Nyårsafton blir för övrigt väldigt lugn. Det blir jag, Rikard och Vilmer hemma i Byskebyn. Och det ska bli härligt!
Satt igår och kollade igenom massa receptsidor för att få ideér till våran 3-rättersmiddag.

Även om man är få så vill man ju lyxa till det. Och så det ska finnas serpentiner och ballonger och skumpa till 12-slaget. Funderar även på om vi ska ha fina små hattar. Vi får se vad Ica Maxi har att erbjuda.

Till varmrätt kommer det att serveras fylld fläskfilé med potatisgratäng. Blir inte förvånad om det kommer att finnas en god sås, vitlöksbröd och sallad på bordet oxå.

Efterrätten är vi sugna att göra en glassbomb. Såg Leilas matprogram här om veckan och den såg verkligen god ut.



Har hört att det är svårt att göra maränger själv så det kanske blir en liten enklare variant av den. Men om det är någon som har ett smaskit efterrättstips så bring it on.

Idag ska följade saker göras:

* Dra snabeldraken genom huset
* Tvätta
* Plocka undan
* Skriva handlingslista
* Baka kladdkaksmuffins


Varför försvinner alltid mitt inlägg när jag förhandsgranskat? Som tur är så hittar jag det alltid under Arkivfliken, men jag förstår inte varför jag ska behöva gå dit varje gång?

Nu ska jag ta och se om Vilmer vill komma in och så börjar jag längst ner på listan. 


Kommentarer
Postat av: Thesso

Vi köpte faktiskt en tv på expert, dock inte på någon rea utan innan all hysteri startade. Hoppas verkligen inte att den ligger där nu några tusingar billigar.

Jag såg den där glassbomben, såg ju sjukt god ut. Tyvärr har inte jag någon sån där brännare men man kanske kan slänga in den i ugnen?!

2008-12-27 @ 16:48:57
URL: http://thesso.blogg.se/
Postat av: Anna O

Vilken skön nyårs ni kommer ha kompis. Maten lät ju hur god som helst.

Apropå det där med förhandsgranskningen så vet jag inte vad det beror på. Jag brukar "spara som utkast" tills jag är färdig och sen publicerar jag inlägget. Sen går jag in på bloggen och kollar igenom det och hittar jag nåt fel så ändrar jag i inlägget och publicerar det igen. Så där håller jag på tills jag är nöjd.



Alla sätt är bra utom de dåliga! =)



Kram på dig!

2008-12-27 @ 22:31:36
URL: http://annagoestoronto.blogg.se/
Postat av: Thesso

jo det kanske man kan hitta iof, har som alltid tyckt att det verkar som en överflödig grej att ha hemma men nu när man tänker efter så kan man ju ha den till rätt mycket.

Tror att den är super god utan marängen oxå!



Ja det är jättekul att han äter själv men som du försår inte lika kul att torka överallt efter. Men nu när vi köpt en sån där tallrik med sugpropp under så sitter den fast iaf, oftast.



Vi blir hemma till nyår. Theos fadder Rikard och hans fru Liisa kommer och så blir det lugnt med middag och fyrverkerier och så. Kanske nån mer men lugnt blir det iaf.



Skönt för er att bara vara hemma. Man behöver lugnet ibland och speciellt i ditt "tillstånd"

Passa verkligen på att slappa och vila vila sova sova. Önskar att jag gjorde mer av det men man tror ju att det är lätt som en plätt och att man klarar allt men ack vad fel man kan ha ibland.



Lycka till med maten och baket!



Förresten, får man se lite fler mag kort snart kanske. hint hint hint

2008-12-28 @ 10:29:20
URL: http://thesso.blogg.se/
Postat av: Frida

Japp, jag hade riven ost både mellan bottnarna och så lite uppepå! Skitgod var den! Alla julretser försvann med den och det kändes inte alls som att man förätit sig på julmat heller! Smörgåstårta må ju vara gott jämt!



Idag har vi varit i pulkbacken och åkt! Det gillade Seth skarpt! Får se om vi far dit igen imorgon! Om det är väder! Tilde spang också glatt och tokfort upp och ner för slalombacken, men hon håller sig från att åka bob!



Hoppas du får tag i kameran snart, för jag vill också se en massa kort!

2008-12-28 @ 20:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0