Det är lördag idag!

   
I måndags var det äntligen dax för Hannes att börja med babysim. Och han kunde inte vänta att få hoppa i badbyxorna.. lite tokigt blev det!

Han tyckte att det var superduperkul att få plaska runt i vattnet. Skratta gjorde han oxå.. mest för att pappa är en sån kul filur!

Ska försöka komma ihåg att köpa en vattenkamera så ni får se hur mycket han trivs i vattnet. Precis som mor sin!


Förra lördagen satte jag igång med tapeten i Hannes rum. Eftersom jag skulle på IKEA dagen därpå så blev det inte hela rummet, men mer än det ni ser på bilden.

   


När man har tapetserat ett tag så blir man lite trött, även om jag tycker att är hur kul som helst!

Kolla in vilka breda axlar jag fått. Ser lite mongo ut.

   
Första kortet är lite fynd jag gjorde på Jysk.

Resten kanske syns att det är från IKEA. Hade en riktigt trevlig dag tillsammans med Kicki. Tack så hemst mycket!

 Tyvärr blev det inga kort.. även om kameran låg i min väska hela dagen =(


Testar skoltavelfärgen med nyinköpta kritor!


Var det tisdag lr onsdag som var så himla fin dag? Det spelar egentligen ingen roll för det var otroligt fint väder!


En väldigt trött pappa som kollar till Hannes medans jag sätter upp dom sista våderna!


Nu börjar det bli ganska klart. Ska bara bestämma om vi ska sätta upp dom gamla listerna lr köpa nya. Hoppas på ett beslut snart, kanske redan imorgon!

Hannes tjatar varje dag om att han vill sova i sitt nya fina rum. Jag skulle oxå tjata...




Pappa, vad jag tycker om dig!

   








I fredags så agerade jag proffs-fotograf..

På näst sista bilden sitter Hannes på en puff och nallen råka ramla ner på golvet och en nyfiken Hannes efter.. som tur var hann jag få tag på benen innan huvudet slog i golvet!


Övar på att krypa varje dag nu.

Det ska bli kul att berätta för distriktsköterskan på onsdag.. hon kommer väl att ha hakan ner i golvet. Hon var ju så impad över att han satt så bra vid 6,5 månader.

Idag lördag har jag på morgonen varit på klädbytardag här i Byske..

Hitta 3 par byxor, en body, en luvtröja, ett par tossor, en julklapp, en present och ett par handskar att ha i vinter.

Efter lunch drog jag och Hannes vidare till Ersmark innan det var dax för att åka på kalas hos Cristoffer och Ida. Ida fyllde 21 i måndags. Grattis i efterskott och tack för mycket gott fika!

Tillbaks till Ersmark för att få leverbiff och potatis till middag som Patrick lagat. En riktig mästerkock!

Innan vi åkte hem strax efter kvart i 10 hann vi med en promenad på ca 40 minuter, sy, titta på tv, äta lite godis, vinna en nattlampa på tradera. Lampan ser ut så här..

Projektion Sköldpadds nattlampa när babyn ska sova
En söt liten sköldpadda som ändrar färg och visar 7 olika stjärnbilder. Skulle nu Hannes mot all förmodan inte gilla den så tar jag den själv!

Nu ska jag börja avrunda här och börja tänka på refrängen.. Innan jag lägger mig ska jag först ringa till Rikard och höra hur och när han tänkt komma hem från stan.

Är ute och firar sin tremening som fyller 30. Hoppas hoppas att han inte är allt för bakis imorron.

Jag ser framemot helgerna så att man själv ska kunna få sig en sovmorgon..  men jag tror att jag kan se i stjärnorna om den imorgon bitti. Tur han är ledig på måndag oxå, för då är det i allafall min tur!

Kommentarer
Postat av: Frida

Tack för igår! Blir glad varje gång jag går in i köket nu!



Det blev fina bilder! Det med björnen (den största bilden) var jättefint! Å när Hannes sitter i fåtöljen ser det ut som att han inte vet vart han ska titta eller vad han ska göra...försökte du ge honom instruktioner?!?



Nu ska jag jobba om tre timmar. Seth sov ju länge idag! Tror att det var jag som väckte honom när jag hostade lite. Vaknar av mig själv ofta nu...konstigt! Kanske har jag VANT mig vid att aldrig sova längre än till åtta!



2009-09-20 @ 08:09:20
URL: http://kompisarna.blogg.se/
Postat av: Ida

Det var ju som jag sa tidigare, jag har inte en SUSNING vem vi fått låna allt av (dig, frida,carro) så det där är allt möjligt. Typ mycket såna här sammets,plyschkläder som jag inte TÅL ATT RÖRA I!! Jag får hurvens bara jag tänker på't. Men det ska vara alla 50/56kläder vi har, det kommer säkert fram nått när vi tvättar nästa gång också, men då får ni det då!



Jo jag har fått sova rätt gott, fast konstigt nog är man ÄNDÅ trött :P

2009-09-20 @ 13:30:28
URL: http://enlitenida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0