Blåstället på


Vi har fått oss en liten sjöjungfru i familjen.


Hannes är väldigt förtjust i lilla Sonja. Ibland är hon så kul att han skrattar så härligt! Han gillar Vilmer oxå, men han är inte riktigt lika lekig av sig.







Se så bra det går.. Vilmer har fått slicka på Sonja.. men hon fräser ifrån när hon kommer på vad som händer. Och det triggar igång Vilmer.

Jag har börjat slappna av och behöver inte ha koll på dom 24 timmar om dygnet. Innan helgen är över kanske dom kan tänkas att ligga brevid varann och bara mysa. Det vore ju toppen!


07.40 imorse.

   
Elen från den hönsbajsindränkta lekstugan ska bort så att vi kan elda upp den i vinter. Eftersom att jag är rädd att bli sjuk om jag får nåt på mig inne i stugan så åkte blåstället på.

Gick väldigt smidigt ändå. För att vara på den säkra sidan tog jag med mig elpennan ut för att försäkra mig om att jag inte skulle bli överraskad. Och det blev jag inte heller!


Här har ni det jag plockat bort. Allt åker på tippen. Skulle det vara nån som vill ha dosor och uttag insmort i hönsskit och dylikt så säg till.


Komposterna ska bort. Ska försöka få in allt iaf så mycket som möjligt i lillstugan.

Tycker att det borde gå, har skyfflat in lite idag. Det är kul när man väl kommer igång och ser att det blir renare och snyggare på gården!

Idag ska jag och Hannes åka till stan för att träffa gammelmormor, mormor och min moster Anita.

Kommentarer
Postat av: Frida

Great work! Tur att du vågade ta dig in i hönshuset!



Hörde att ni fått en badtunna också! Invigning i november?



2009-09-28 @ 21:56:47
URL: http://kompisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0