Julmys

I lördags var jag, Nina, Åsa, Anna x2 och Frida till Åbyn för att tova tomtar.

Innan vi satte igång drack vi glögg å till det fanns det mandel, russin, pepparkakor och julskum.

När vi kommit en bit på våra tomtar fick vi mackor med julskinka att lägga på och kaka (med saffran i)
Jag säger bara.. MUMS!






Ett väldigt mysigt utedass.

   








Min tomte!


Om vi börjar längst till vänster så har vi Fridas, min, Anna Se, Åsas, Ninas och till sist Anna S.

Mycke jobb för att få så fina tomar.

När vi pysslat färdig så bar det av till stan för att få nånting i magen. Jag stanna hemma eftersom mitt huvud kändes väldigt tungt. Tack för ett supertrevlig dag! Vi kanske får göra om det nästa år igen?!

Nästa vecka blir det julklappslek och mat hos Åsa. Ska fixa paketen i veckan. Ska bli väldans spännande å se vad alla har slagit in.

Kommentarer
Postat av: Frida

Värsta snygga tomten! Har du julpyntat än, så den fått en speciell plats hemma hos er?



Nu har jag mailat en önskelista/inköpslista till Carro! Det är kul att köpa och ge bort klappar, men ibland är det roligt att fundera över sina egna önskemål också!



2009-11-26 @ 23:05:36
URL: http://kompisarna.blogg.se/
Postat av: Frida

Men visst får ni komma! De har bokat skolmatsalen så att man kan bjuda med så många man vill! Jag måste bara veta hur många som vill komma, för man tar med eget fika till de sina! Vad är ni sugna på för fika förresten?

2009-11-27 @ 11:56:12
URL: http://kompisarna.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag var också in och kollade på hemsidan, det var tur att det inte fanns! Det var sån fördröjning mellan telefonen och tvn att jag blev helt mongo och jag vet knappt vad jag sa. Sen när jag skulle lämna uppgifter på telefonsvararen så uppgav jag min pappas adress, hur förvirrad som helst! Dom ringde ju upp på rätt nr iallafall =P



Jag har lovat Hugo att han ska få några extra julklappar för pengarna, det tycker jag är rättvist =) Ja men självklart kommer vi! Julklappsleken ska vi fixa paket till också, det blir roligt!



Dom hälsar nog tillbaka =) Hälsa hem du också!

2009-11-28 @ 11:20:40
URL: http://enlitenida.blogspot.com
Postat av: Frida

Posta fördelningen av maten för den 23e! Så kommer alla ihåg!

2009-11-30 @ 22:20:48
URL: http://kompisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0