Vilken vecka!

Måndag - Hannes och jag for till stan vid 08.00  för att lämna in bilen på Hasses bilservice för att få ett oljebyta gjort. Kostade pengar.

Medans vi vänta på att bilen skulle bli klar så gick vi och sa hej till mormor och sen vidare ner till stan för att kolla vilket mode som gäller nu. Bilen kunde vi hämta ca 10.30. Raka vägen hem för att vistas ute i det fina vädret. Nu är snart hela framsidan krattad.

Tisdag - Hände nog inget speciellt. Väldigt skönt med såna dagar oxå!

Onsdag - Jag och sonen min drog in till stan strax före 09.00 för att handla mat. När vi kom hem från stan så var Rikard redan hemma. Härliga tider. Nu är det bara 2 veckor kvar tills han går på semester/pappaledig i 2 MÅNADER!

Till middag stog det Tacos på matsedeln som skulle ätas i sällskap av familjen Kågström. Mycket trevligt och gott!

Torsdag - Efter lunch satte vi oss för tredje gången i saaben mot stan. Den här gången för att hänga med Ella, Hjalmar, Nina, Tom, Emma, Åsa, Liv, Alvin, Andreas och Anna.

Tanken var att vi skulle ha picknick på Nordanå, men eftersom det regna lite nu och då så bestämde vi oss för att gå till lekparken bredvid Morö Backe skola istället.



Liv hänger i repstegen.



Rikard och Ella ser vem som kan gunga högst!



Hallå där nere!



Ella väntar med spänning när Emma och mamma Åsa kommer ner för röret.



Vilken fart dom hade!



Sen blev det Rikard och Ellas tur, gick fort för dom oxå!



Hjalmar och Alvin i varsin gunga. Dom skratta och hade kul.





Åka rutchkana är kul!

Fredag - Vilken underbart solig och fin dag. Efter lunch så dök familjen Laisfeldt upp. Innan det var dax för middag hann vi med följade:



Försöka få Hjalmar att gå med gåvagnen. Gick sådär måste jag säga.



Spela Bamse-lotto. Vann inte en endaste gång =(



Dra till kiosken för att njuta av mjukglass i solen.





Har man ingen glass går det lika bra med papper eller



varför inte bordet?!!

Middagen bestog av grillade kycklingspett med klyftpotatis, morötter och paprika, grillade champinjoner och det vanliga tillbehören som dryck, bröd, sås och sallad. Det blev inte mycke kvar på faten så det tolkar jag som ett bra betyg!

Lördag - 07.30 stog jag parkerad utanför Carro och André för att rensa på deras baksida. En förtidig födelsedagspresent till dom båda från MIG!

Våga inte ringa på så jag skicka ett sms och satte mig på altan med Norran för att vänta att nån skulle låsa upp. Hann bara bläddra nån sida innan Carro, lite nyvaket, öppna dörren.



Leo fick på sig kläder och blev sen skjusad till farmor och farfar.

Det är alltså det här som vi skulle få lite ordning på.







Carro och André funderar om nåt ska vara kvar eller inte. Dom var väldigt duktiga på att kasta saker. Bra jobbat!





Efter 2 vändor på tippen såg det ut så här. Det ser inte ut som att det har försvunnit så mycke, men det har det!

Vi åt Kycklingsallad som jag tagit med till lunch och en glass ute i solen som efterrätt. Sen var det bara att sätta igång igen.



Carro fick syn på en helt sjukt tjock mask.. fy så äcklig, men ta kort på den, det var jag tvungen!

Här har ni slutresultatet. Jag är väldigt nöjd med vad jag har kunnat hjälpa dom med. Hoppas verkligen att dom tyckte om min förtidspresent!





Ännu finare ska det bli, men nu kan man ju rent utav ta sig en svängom utan att ramla över något.

André har fått tag på en fin klätterställning till Leo. Carro sa att om han får se den kommer han bara att vilja vara här ute. Det skulle nog jag oxå göra!



På väg hem till mina älsklingar så såg jag en olycka inte långt efter Björkhammar.

En karl satt i ambulans med stödkragen runt halsen. En bil låg upp och ner i diket, min gissning är vattenplaning. Har inte kollat Norran än.

Min tanke var att jag skulle få med det på kort, men jag hitta den inte föns jag hade åkt förbi. Och jag ville ju inte själv hamna där.

Nu är jag helt slutkörd. Hannes vart glad och se mig och det tror jag Rikard oxå vart.

Nu ska jag gå ner och lägga mig i soffan med Rikard och se om det går nån bra film vi kan se.

Hannes har nu sovit i ca 45 minuter. Vilket är liten mer än en timme tidigare än han brukar. Kanske var det badet som gjorde susen eller buset med sin pappa hela dan ?!!

Söndag - Idag tycker jag minsann att jag har gjort mig förtjänt av att göra INGENTING! om jag skulle känna för det. Vilket jag inte tror kommer att hända.

Kommentarer
Postat av: Jottan

Nyfiken är jag på vad ett oljebyte kan kosta? Pelle är ju fordonsmekaniker och fixar allt sånt där själv så jag blev nyfiken på vad vi "tjänar" varje gång vi byter... :-)

2009-05-23 @ 22:00:23
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Anna O

Värsta veckan! Du är helt klart värd en ledig söndag. Själv sitter jag med uppsatsen fortfarande och ska fara på skolan snart igen för att gå igenom det sista med Micke. Men imorrn är det värsta över! Då har vi en vecka på oss att gå igenom de andras uppsatser och bestämma vad vi ska anmärka på om de. Det blir spännande =)



Nu måste jag packa ihop grejerna så jag hinner bli klar innan pappa kommer för att skjutsa mig.



Trevlig ledig härlig söndag!

2009-05-24 @ 13:21:34
URL: http://detmanintevet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0