Hela veckan lång

MÅNDAG
Hannes tog sitt första dopp på Edda. Kul var det, men eftersom att han inte sovit så bra innan vi for till stan så blev det inte nån lång stund. Bättre lycka nästa gång! Nina, Tom, Hjalmar, Ella, Malin och Nellie var oxå med.

Sen blev det middag och Risk hos Nina och Tom.

TISDAG
   

Vi har varit ganska så dåliga på att ge Hannes smakportioner, men sen tisdag har han fått smaka lite både vid lunch och middag. Det mesta åker ut igen, men det tar sig!





Det är tur att Hannes hjälper till när min mage oxå är hungrig!

   

Hannes tycker att det är väldigt kul att sitta i gåstolen. Snart så kommer han väl på hur han kan ta sig fram?!

ONSDAG
   



   



Vi väntar på att husägarna ska komma hem så vi kan få lite mat i magen. Vår kusin Jörgen med familj är uppe på besök några dagar. Och det ska firas med middag som moster Anita fixar.

   



Kusin Jörgen, Carro och moster Anitas gubbe Björn.





Småkillarnas tremening Elin som är nästan 1½ år gammal.



Mamma, mormor och Anita.

   

   

Det tar tid innan alla hittat åt sina barn och sen ställa upp sig fint för fotografering.



Vi lyckades tillslut!

TORSDAG
   



Hannes har fått en ny kompis som heter Elvin!  Han är drygt en månad gammal.

Så fort man ser och får hålla en liten bebis så frågar man sig själv om sitt eget barn nånsin varit så liten. I torsdags var inget undantag.

   



Pappa Jesper och Elvin.



   

Torsdagen bjöd oxå på ett besök till vårdcentralen för att kolla till Hannes utslag/eksem i ansiktet och på ena benet.
Vi fick 3 olika krämer att smörja på. Hoppas att det gör susen så Hannes slipper klia sig så mycket i pannan. Därav benstrumpan.



FREDAG
   

   



Rikard och Hannes fota inte mindre än drygt 70 bilder medans jag var ute i garaget och slipa till lite plankor till trappen. Orkar inte blogga alla. Det skulle vara sjukt jobbigt!

   





Nu är det farligt nära!

Vi skulle på affärn för att handla lite fredagsmys-gott! Rikard traska ut med Hannes och jag strax efter, bara det att jag gav ifrån mig ett litet skrik. Tur att den var död iaf!

I afton har Hannes ätit banangröt med stor aptit. Han grina till om man inte var nog snabb med skeden. Har även smakat katrinplommon. Smaskens det med!

   

I en sån här cool pyjamas kan man ju inte annat än sova gott!

Nu ska jag gå ner och käka frulle, det kurrar i min mage.

Har suttit här väldigt länge nu, nästan 3 timmar. Hur är det möjligt?

Kommentarer
Postat av: Anna O

Jag och din syster har inte sagt många ord till varann, vi har mest sett tv och tryckt godis, chips och dricka. En riktig lördag med andra ord =)



Va synd att du inte klarade av att klippa gräset,oh no! ;), men som sagt, tvätt är inte illa pinkat det heller. Och Hannes lär ju ska få tänder vilken dag som helst känns det som. Gammal som gatan som han blivit.



Frästen Jos. Jag måste säga att din spelmaskin på bloggen driver mig lite till vansinne. De där första tonerna i den där låten har jag nu hört så många gånger att jag inte klarar av den längre, osså blir man lite rädd när man kommer hit och glömt stänga av ljudet.. PANG! säger det. Eller mer. DU DUUUUDDUUDU. Du fattar =)



Imorrn blir det som sagt suring i stugan och jag längtar asmycket. Nu är jag bara så himla trött att jag borde gå i säng istället för att sitta här och hänga.. Men internet är ju som min pojkvän och det är alltid bra att tillbringa lite quality time med sånna.

Puss och gnatt!

2009-07-11 @ 22:34:06
URL: http://detmanintevet.blogg.se/
Postat av: Anna O

Jo jag tror jag fattar hur du menar med vågorna och vattumannen och så. Ska du rita själv eller har du hittat en bild nånstans?

2009-07-12 @ 10:29:56
URL: http://detmanintevet.blogg.se/
Postat av: Frida

Kolla mittenbilden, de små, när vi ska rada upp oss för släktfoto... Vart tog JAG vägen?!? Spoooooky!



Fina kort! Kul att Rikard fotar när du inte är med så du har såna roliga grejer att kolla på de de bara sover ändå!



2009-07-12 @ 11:16:15
Postat av: Jottan

Såg vad du skrivit till anna och vill bara flika in att han på kågevägen har väntetid på över 1 år.

2009-07-12 @ 21:00:55
URL: http://jottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0