Vardagen är tillbaks

Så sent som igår berätta jag för mamma hur duktig Vilmer varit. Endast ett par 3 gånger har han varit upp i granen sen jag klädde den. Igår kväll hade vi borta katten så Rikard gick ner och hitta Vilmer i granen, han hade lyckats peta lös ganska så många grenar. 

 

 

Bara en julgransboll har gått sönder. Inte så illa tycker jag. Har köpt allt pynt på rea nästan så det känns inte som nån större förlust.

I måndags när jag vakna hade jag hur ont som helst i kroppen. Kändes som att jag hade feber oxå, 37,4 som mest och det gills nästan inte om man frågar mig. Men varje liten rörelse gjorde så ont.

Varje gång filuren rörde på sig fick jag ont i magen så jag bad att den inte skulle röra på sig. Och faktiskt så lyssna den på mig! Redan nästa dag så kändes det mycket bättre. Men orkeslös, var inte så duktig att få i mig mat under måndagen.

Vi har ju pratat om att köpa en ny tv och när jag kände att jag inte skulle orka ligga i soffan, tycker den är för mjuk, så for Rikard ner till stan och köpte oss en 32a som ska stå uppe. Just nu står den i sovrummet. Tror inte att den kommer att stå där hela tiden. Är egentligen emot att ha tv där, men nu är det väldigt skönt.



Idag har jag plockat bort julen och Vilmer var alldeles överlycklig över att få klättra i granen medans jag tog bort pyntet. Orka inte plocka ner han varje gång. Nu är det ju nästan ett helt år innan den ska upp igen och kanske att den inte är lika intressant då. Hoppas kan man ju!

 


Rikards syster var förbi för nån dag sen och hade med sig en vinterjacka för katter. Vi prova den på honom. Han såg full ut när han skulle ta sig fram. Ramla omkull nästan på en gång. Han kom sig från mitten av hallen och in i köket, det är kanske 1-1,5 meter och han fick sig dit i sidled mer eller mindre. Kunde inte låta bli att skratta, det såg verkligen för kul ut. Måste nästan låna den igen och filma så ni får se.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0