Lite bilder från helgen



Varmt och skönt är det i torktumlaren!







Tycker att han liknar katten Findus. Någon som håller med?







Tur att det inte var fler än jag, Carro och André som drog till Haparanda i lördags. Det var inte mycke plats kvar efter att vi stuvat in alla våra saker.

Jag köpte bland annat en badbalja, madrass, täcke, kudde och sängkläder till spjälsäng. Och såklart ett fårskinn!

Har slipat spjälsängen vi tagit från mamma och pappa och börjat måla lite smått. Den blir vit till att börja med, sen kan hända att det blir lite mer färg på den. Vi får se.

Nu till helgen ska vi göra trappen klart! Matta ska limmas fast på stegen och räcken ska skruvas fast så att ingen förutom Vilmer ska behöva ramla ner.

Blev lite stressad av barnmorskan förra torsdagen. Hon fråga om jag har tänkt vilken smärtlindring jag vill ha på förlossningen, om väskan är packad m.m.

Var tvungen att säga nej på ganska så mycke. Men till nästa gång ska mycket vara klart. Jag är inställd på att bebisen kommer lite senare än beräknat och att jag har gott om tid efter att jag har gjort mina återstående 14 arbetsdagar. Men vad säger att våran bebis vill stanna i magen så länge?

Var för övrigt min första arbetsdag sen nästan 3 veckor tillbaks. Kändes tungt, väldigt tungt. Men nu är den över och det är bara 4 dagar kvar på den här veckan! Måste ju försöka tänka lite positivt iaf. Kommer att somna innan jag ens hunnit lägga mig i sängen.

Vi har börjat en stegtävling på jobbet idag. Dryga 12 000 steg har jag kommit upp i idag. Tror inte att jag kommer att gå så mycket mer än så. Känner mig väldigt nöjd ändå. Vi tog en halvtimmes promenad direkt efter maten. Hoppas att det kommer att hända fler gånger framöver. Rikard är jättetaggad och har tänkt gå till jobbet imorron. Tar väl en 20 - 30 minuter beronende på vilket tempo man har.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det är ju ett skitcoolt kort på Vilmer! Ja, han ser ut som Findus! Lika busig också!



Bra kämpat med stegen! Undrar när min inspiration ska komma?

2009-01-13 @ 12:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0