Detta har hänt

Sen jag blogga sist så har jag hunnit med en knyt-kalas-brunch i Bergsbyn för att fira att Anna O äntligen har kommit hem från Kanada. Mycket trevligt och gott! Det borde man göra oftare.

Hade med mig kameran, men tro inte att jag kom ihåg att ta några kort. Har inte kommit igång riktigt än med bloggandet och därför inte heller korten. Ska verkligen ta mig i kragen och fota och skriva oftare.

Vi har fått hjälp med att lägga matta och skruva upp räcket i trappen. Det är inte riktigt klart än, men väldigt nära!!  Nu slipper jag vara orolig att nån ska ramla och slå sig hårt. Det vart grymt snyggt. 

     
 

Tyvärr så drar mattan åt sig ganska mycke smuts. Nästan ett heltidsjobb att hålla den ren. Funderar på att skaffa en sån här. På så sätt slipper man ju kånka den vanliga dammsugen. Och det vore ju inte helt fel.
Electrolux Ergorapido handdammsugare

Vad har mer hänt? Jag har sjukskrivit mig själv eftersom att kroppen inte orkar med heltid. Känns dumt att vara hemma när man inte är sjuk, men jag märker att det är precis vad kroppen behöver. Har inte lika ont.

Ska träffa en läkare på onsdag och kanske att jag får bli sjukskriven så jag slipper använda min semester och komp som annars hade gått. Som jag redan skrivit förut så skulle det här ha varit min sista arbetsvecka.

Spjälsängen är nästan färdigmålad. Bara ett varv kvar nu. Sen är det bara att montera ihop och bädda och ställa på ett bra plats i vårat sovrum.

Anna, Frida och Seth var här i lördags och vart bjuden på kinagryta med ris. Seth var inte speciellt imponerad av min mat. Tur att dom andra var det!!

Och så här kan det se ut när Seth fikar.

 


När dom åkt hem så gjorde vi äntligen klart sänggaveln som har varit på gång sen vi flytta in. Iaf i tanken. Först förra veckan som jag fixa en spånskivan. Kan tycka att den är en aning hög, men nu får det se ut så här ett tag så kanske vi orkar kapa den senare.. lr så inte. Hade ingen bild i kameran just nu, men det kommer snarast!

Imorron ska jag till barnmorskan och sen titta förbi hos Frida K som fyller 30!

Jag har kommit på vad jag vill ha när jag själv fyller 30. Brädor så vi kan göra ett staket närmast vägen. Rikard tyckte inte riktigt om min idé eftersom att det ska målas och att det blir besvärligt att klippa. Har lovat att ta hand om det. Bilarna susar förbi i 90. Tycker att det skulle kännas tryggare.

En annan sak som jag har tänkt göra en längre tid är att få upp mina halsband och örhängen på en tavla. Och idag fick jag tummen ur. Visst vart det snyggt !?!! Den kommer att hänga i klädkammaren. 



Det är vad som hänt i stora drag.

En sak till är att våran diskmaskin har gått sönder. Så nu är det handdiskning som gäller. Inte så jobbigt om man gör det eftersom det blir disk. Än så länge går det bra, men en ny ska inhandlas snart. Vore trevligt att ha en innan bebisen kommer.

Måste bara trycka in en liten bild på Vilmers små tassar oxå. Tycker att det ser så gulligt ut!


Kommentarer
Postat av: Thesso

Mattan i trappen är verkligen super snygg. Vi har också matta men en väldigt väldigt gammal, borde byta. Mrn jag håller med om att det är ett väldarns jobb att hålla den ren. Men jag har hört mycket negativt om den där damsugaren. Många till försäljning i andra hand och det är ju lite av en varningsklocka..

2009-01-27 @ 11:48:55
URL: http://thesso.blogg.se/
Postat av: Frida

Snyggt äré!



Hörde att det blir en tjej..!

2009-01-27 @ 20:15:10
Postat av: Anna O

Läckra tassar Ville!

Nån dag när jag har tid och kommer ihåg det ska jag hjälpa dig med att fixa storleken på texten så den blir lättare att läsa. Det är en kod som ska skrivas in under designfliken nånstans.

Om du vill alltså =)

2009-01-29 @ 11:06:58
URL: http://detmanintevet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0