Varför är det så tråkigt...

Varför ska det vara så tråkigt att göra sånt som man verkligen borde ta tag i ? Hade hoppas på den där otroliga energin som vissa får i slutet av graviditeten. Inte för att det är försent än.

För mig verkar det vara percis tvärt om... bara tanken på dra snabeldraken genom huset får mig att lägga mig i sängen å vila istället. Vill ju att allt ska vara tiptop när vi kommer hem med vårat lilla knyte.

Vet ju att allt ordnar sig ändå.. det gör inget om det ligger lite dammtussar här och var lr att all disk inte är inställd i skåparna och så vidare.

Har iaf ringt till Piteå sprutmåleri och efterlyst front och täcksida som ska bytas ut och det är på G. Han skulle ta det när han hade vägarna förbi. Ingen panik för mig.. men man vill ha fina grejer när man betalar nästan 30 000 kr för det.

Har även fixat lite i tvättstugan idag. Det ända som egentligen saknas nu är en skötbädd och den kommer imorron då vi ska till stan för att inhandla det sista.

Förutom det blir det även en skötväska, list till trappen, penslar, diskmaskin, tapet till bebisrum, skumgummi och tyg till spjälskydd.

Var och hälsa på min jobbarkompis Kicki i torsdags. Dom har kommit hem med en alldeles ny liten bebis. Lisa heter hon. Idag är hon en hel vecka gammal, grattis! Man blir extra sugen att våran ska komma ut när man ser andras små bebisar.

Enligt Kicki behöver vi inte vänta mer än 1½ vecka till... man kan ju alltid hoppas och det skulle ju innebära att jag skulle ändra familjens statestik på utkomna bebisar. Inte mig emot. 

Fråga barnmorskan om det är vanligt att det känns som att nån stoppar upp en kniv mellan benen och vrider om.

- O ja, det är väldigt vanligt.

Hon kunde väl ha sagt att det är förvärkar jag känner av ?!! Hur ska jag veta ??

Det ljuset gick upp för mig i helgen när jag låg i sängen och läste en gravidtidning om slutet av graviditeten.

Annars så låg hjärtljuden allt mellan 140 - 164 slag / min och magen växer så det knakar. Hon sa att vi kommer att få en stor bebis, så då vore det ju helt perfekt om han/hon vill komma ut lite tidigare !!

Om cirkus 30 minuter kommer Rikard hem för att äta lunch. Han har piroger från igår och jag ska äta lax från nån annan dag.

Sen ska jag ta bilen och åker till Kåge och hälsa på Emma och Wilma. Emma är Rikards kusin. Wilma är i den här veckan 2 månader gammal. Ska se till att ta lite kort.

Det tar så ont ont ont mellan åt. Är det nån som tror att nåt är på gång? Ska ta och lägga mig å vila tills Rikard kommer. Återkommer med bilder på bebis, Vilmer och annat smått å gott.

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Nu är det bara en dryg vecka till din baby kommer! Jag har säkert fel, men jag hoppas för din skull.Tänkte att vi skulle ta våra babysar med oss och åka på ikea här i vår, och så följas på stan och shoppa babykläder. Det blir så trist att vara ensam hemma, jag är så glad at du kommer att vara hemma samtidigt så vi kan umgås och hitta på saker!

2009-02-02 @ 13:03:58
URL: http://famkagstrom.blogspot.com
Postat av: Thesso

Tror du kommer att återkomma med bilder på din bäbis om nåt :)

Håller verkligen tummarna nu!

Såå spännande!!!!

När var det beräknade datumet?

2009-02-02 @ 17:25:21
URL: http://thesso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0