Tisdagslunch

   


Jag och Hannes bjöd in Sussi och hennes son Edward, kallas Eddie på lunch i tisdags. Det var alldeles för länge vi setts och kände att vi ville uppdatera oss. Eddie och Hannes ska bli bästa polare! Det är liksom skrivet i stjärnorna!

Det serverades lax och potatis. Mycket gott!

Efter maten fick killarna leka lite på golvet innan vi satte ner dom i var sin vagn och promenerade ca en timme.

Nästa vecka blir det lunch i Stensjön, men på onsdagen eftersom jag ska klippa mig på tisdag. Sen blir det tisdagslunchar. Kommer att se fram emot varje tisdag och jag hoppas att Hannes oxå ska göra det!

Tyvärr fick jag bara med fötterna på Eddies mamma, men nästa vecka ska jag jobba på att få med hon oxå! En mycket trevlig tjej. Glad och lätt att snacka med.. å om barnen kan man ju prata hur mycket som helst om.

   


Idag har Hannes inte riktigt varit på sitt matglada humör så jag lät honom ta hand om saken själv. Trodde att det skulle gå bättre, skoja bara.. men det var iaf kul och se honom kladda runt maten på sitt lilla bord och hela sig själv.

Behöver jag säga att det blev ett bad sen?

Efter lite välling, saga och go natt-pussen somna han ganska per omgående. Inte så konstigt när man åkt runt i vagn på stan några timmar.

Therese, Lotten och Molly var oxå med. En trevlig dag på stan som avslutades med en fika på Stigs. Jag köpte mig en bit kladdkaka och den var såå god! Hannes fick nöja sig med en burk katrinplommonpuré. Tur att han gillar sånt!


Nya sockar inhandlades då det verkar som att det finns en socktjuv som har samma storlek som Hannes. 2 förpackningar för sammalagt 29 spänn. Bra där!




Och en ny höstmössa med tillhörande utan-tumme-vantar. Tro det eller ej, men den här gången köpte jag en mössa som var nästan liten så jag fick gå tillbaks å byta till en större. Annars så brukar jag ha en tendens att köpa förstora.



Här har du tyget jag prata om Frida. Om du tycker om det så går det väldigt fort för mig att sy till dom åt dig. Om det skulle kännas bättre kan du få komma hit och klippa lite och strycka kanter. Det säger bara swich så är dom klara!

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilka fina kort! Han blir bara äldre och äldre han Hannes, det syns! Sitta bra och äta mat (fast lite bättre bordsskick kanske man kan önska!)! SUPERgulligt kort det där första med mössan!



Visst var tyget fint, men jag vet inte om det är min stil..? De har tygrea på Fem Rum nu, så jag ska försöka hinna dit imorgon! Jag kommer till dig nån dag, så får vi sy! Jag tror inte jag orkar imorgon, eftersom jag ska jobba natt sen, men till veckan..? Nästa helg?



Förresten, hur ser det ut med skjutsning på lördag? Jag har fått fler förfrågningar nämligen, men jag sa att ni har första tjing!

2009-08-20 @ 20:20:02
Postat av: Frida

Jag var tvungen in igen och titta! Ååååh! Vad söt han är möss-Hannes!

2009-08-20 @ 21:11:40
Postat av: Frida

Jag trodde du lagt upp bilderna från lördagsfesten..! Men icket.



Som du förstår har vi inte vart förbi dig idag. Onsdag-torsdag hinner vi inte heller (om inte Patrick har lite att göra nån förmiddag då jag jobbar) och på fredag blir det tajt eftersom seth ska till TANDLÄKAREN! Och jag har erbjudit mig att hjälpa hos mormor innan P ska iväg till jobbet! Vi får se när soffbordet hämtas...

2009-08-25 @ 19:43:35
Postat av: Frida

Jag trodde du lagt upp bilderna från lördagsfesten..! Men icket.



Som du förstår har vi inte vart förbi dig idag. Onsdag-torsdag hinner vi inte heller (om inte Patrick har lite att göra nån förmiddag då jag jobbar) och på fredag blir det tajt eftersom seth ska till TANDLÄKAREN! Och jag har erbjudit mig att hjälpa hos mormor innan P ska iväg till jobbet! Vi får se när soffbordet hämtas...

2009-08-25 @ 19:43:57
Postat av: Frida

Suttit en stund nu och gått igenom bilder i en massa olika mappar i datorn... Tänkte försöka påbörja min fotobok, men jag kom inte så långt... Det är ju väldigt tidskrävande att kolla igenom kort!



Vilka tider var loppisen på lördag? Är sugen på att komma! Vi kommer nog allihopa innan lunch! Vi ska nog se om vi hittar ett lite mindre soffbord ändå... Vi funderar på saken.



Imorgon jobbar jag 7-15 och sen är HELA HELGEN LEDIG!

2009-08-26 @ 20:33:39
Postat av: Frida

Har ni sett filmen än? Vad tyckte ni? Kan du ta med den imorgon om ni sett den ikväll, jag lovade mamma att hon skulle få låna den!



Kul att ni kom hit ikväll! Vi ses igen imorgon!

2009-08-29 @ 22:27:00
Postat av: jos

Vi såg den igår.. lr rättare sagt Rikard såg den, jag somna. Det tar på att loppa en hel dag. Tar med den, hinner ju se den senare. Tycker nog ändå att boken är bättre. Nog för att det jag såg var bra. Man har ju en fördel av att ha läst den. Nu ska jag försöka göra klart mitt inlägg som jag påbörja förra söndagen.

2009-08-30 @ 07:25:57
URL: http://josseibyske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0