Vilmer är inte hemma

Igår var Nina och Åsa här och hälsa på. Eftersom att Åsa är allergisk så skicka vi ut Vilmer och han har inte kommit hem än. Han ligger inte påkörd på vägen, det har jag kollat flera gånger under natten.. har gått en liten sväng nu på morgonen, men han vill inte visa sig. Har försökt locka med mat, vissel och rop.

Även om det inte är jättekallt nu på nätterna så hoppas jag att han hittat ett varmt ställe att sova på och att han kommer hem. För det vill vi. Vi älskar den katten, mer än nån annan katt.

Om du läser det här Vilmer så vill vi inget hellre än att du kommer hem!


Kommentarer
Postat av: Anna O

Nej! Har han gått till skogs? Kanske har han hittat en katthona som var sugen, eller två! Han kanske har lagt sig under ett hus och njuter av deras dåliga isolering (all varmluft som åker ner på honom från de glesa golvplankorna).

Eller så tjurar han och kommer hem när han lugnat ner sig.

Har ni hört med Farmor ifall han gått hela vägen dit igen?

Jag håller tummarna för att han kommer hem snart igen.

2009-04-07 @ 10:04:26
URL: http://detmanintevet.blogg.se/
Postat av: Anna O

Förresten var det asroligt det där sista du skrev!! Hahaha!

2009-04-07 @ 10:04:52
URL: http://detmanintevet.blogg.se/
Postat av: Anna O

Jag glömde fråga bror när jag pratade med han. Dåligt av mig.. Men nu har jag skickat iväg ett sms för att fråga. Det kan hända att han ringer upp senare idag. Då får jag svar!

2009-04-07 @ 10:24:26
URL: http://detmanintevet.blogg.se/
Postat av: Therese

Usch! Stackare!

Kommer ihåg en gång då Bosse var borta.

Han hade hoppat in i en bil som var hos grannen (en tok gubbe som ägde bilen) och åkt med han hem. Gubben tyckte det lät konstigt från bagageluckan och tittade in där och vips så pluppade en liten liten Bosse ut.

Som tur var så ringde han grannen som han hade vart hos och frågade om hon visste vems katt det var och hon gissade på våran så jag fick åka och hämta han. Det var rätt långt bort, typ 1-2 mil. En fin åktur hade han fått.



Hoppas verkligen att Villmer tar sitt förnuft till fånga och inser att han allt har det bäst hemma hos er.

2009-04-07 @ 11:55:44
URL: http://thesso.blogg.se/
Postat av: Anna O

Du måste ju blogga att han kommit hem nu så inte alla går runt och oroar sig i längre. Jag oroas fortfarande varje gång jag går här, fast jag vet att han är hemma och safe

och badad

2009-04-08 @ 16:13:49
URL: http://detmanintevet.blogg.se/
Postat av: Frida

Tycker som Anna, du måste uppdatera om lyckan att han hittade hem! Gärna lite kort från hans dusch också!



Inga kort på Crilles lille? Jag glömde min kamera i bilen när vi var upp, men tog några kort med mobilen, fast jag saknar förstås en skiva till datorn för att kunna skicka över dem...orkar inte vara teknisk nu.



Seth är pigg på kvällarna nu, och han vill inte vara ifrån sitt svärd alltför länge. Just nu är han i sin säng och leker med svärdet. Och kastar tuttar på golvet. Snart får jag säga åt han på skarpen! Han ska bara få trötta ut sig själv lite först, för han verkar ha skitskoj ändå!

2009-04-08 @ 19:24:58
Postat av: Thesso

Tur att jag gick in och läste här så jag fick veta att han kommit hem!

Hur har det gått för han då? Några roliga äventyr antar jag att ha berättat om.

2009-04-08 @ 23:01:21
URL: http://thesso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0