Två dagar kvar

Med bara 2 dagar kvar till självaste julafton så har vi hunnit med att klä granen. Vilmer låg lugnt och stilla i soffan till min stora förvåning under tiden jag klädde den. Han vart lite mer intresserad sen när den var klar. Än så länge har han bara varit upp en gång och utan att några bollar har gått i krasch. 








































För flera år sen när jag var arbetslös och såg mycke av våra bästa år fick jag ideén att sätta namn på julgransbollar.
För 3 år sedan jag satte igång med det hela och gjorde en boll till alla i familjen + respektive. Och även djuren har fått sig var sin. Bollarna åker land och rike runt för att få hänga i just den gran där det ska till att firas jul. I år har turen kommit till Carro och André. Hoppas att dom har plats för dom.


Har även gjort en uppsättning att hänga i våran gran här hemma.

Alla som kommer till Morö Backe för att fira jul tar med sig en del till julbordet och jag har blivit utsedd till "storbagare och mästerdoppare" (ljusungsbröd, dopp i grytan och mjukbröd).

Carro lämna önskemål om att jag skulle göra farmors limpa. Och jag vill ju inte göra henne besviken så idag när jag kom hem från jobbet satte jag igång med baket. Så här ser resultatet ut. Kanske inte lika fina som dom farmor brukade göra, men jag hoppas att dom ska smaka lika gott!



Imorgon är det halvdag som gäller på jobbet. Efter 10.30 åker vi raka vägen till Edda för att ta oss ett dopp. Och sen på kvällen blir det bio. Vi ska se YESMAN. Hoppas på att få med mamma och pappa som inte har varit på bio tillsammans sen 80-talet. Eller var det -70? Hur som helst så var det alldeles för länge sen kan. Ganska skönt att göra nåt helt annat en stund. Och biopopcorn går inte av för hackor om ni frågar mig. Smaskens!

God Jul till alla jag känner och inte känner. Och ett gott nytt år!!

Det är inget tvång att lämna en kommentar, men det skulle vara trevligt och veta vem som tittar förbi!


Kommentarer
Postat av: Frida

Nu börjar det ju vara riktigt spännande att klicka på din länk, för helt plötsligt har du skrivit igen!



Snygg gran, säkert supergoda limpor och hoppas att du får med dig morsfars på birre! Locka med lite porre och lärre!

2008-12-22 @ 21:43:01
Postat av: Frida

Yes, vi ses snart!



Seth gillar att öppna julklappar, det är mycket "ooh" och "oouuooh"! Ska bli kul att se honom när tomten kommer imorgon!

2008-12-23 @ 23:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0