Rikards nya leksak!

Rikard har efter ett tags funderande, ett år närmare bestämt, äntligen skaffat sig en snöslunga.



Jag har väl tyckt att vi kan skotta gården för hand, men förra helgen var t.o.m. jag glad att den stog i garaget. Rikard skulle jobba lördag och körde ut bilen ur garaget, men så mycket längre kom han aldrig.

 



Efter 2 dagars snöande var det närmare 20-30cm djup snö. Halv 6 var vi båda ute för att hjälpas åt så han åtminstone fick sig till jobbet.

Drömde inatt att det hade snöat lika mycke igen, men när jag titta ut var det tyvärr inte så. Det är nästan så att vi kan åka skridskor på våran gård nu.. bara is. Tur att sparken står vid bron om man behöver gå till garaget.

Nu är helgen här då vi ska klä granen och slå in julklapparna som vi handlat. Fast jag är lite skeptisk till att granen får vara i fred. I veckan när vi kommit hem från jobbet har nästan halva granen legat på golvet. Vilmer gillar att klättra upp i den.



Skinkan å spadet står i kylen och ljusugnsbrödet ligger på bänken och väntar på att det ska bli middagstid.

Apropå middag. Igår åt vi tacos. Jag står i godan ro och hackar grönsaker och så kommer jag till salladen. När jag halverat den ser det ut som att det ligger nåt bland bladen. Anar att det är nåt äckligt så jag använder kniven för att titta efter. Tror inte mina ögon när jag ser en larv på ca 2 cm. Åkte direkt i brunhinken. Men det var gott även utan sallad!

Nu ska jag ta och göra klart min dörrkrans. Har redan gjort en till mamma och mormor. Sen blir det inga fler. Bäst att sluta medans man tycker att det fortfarande är kul!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jättefin krans!



Jag hade visst tänkt fel! Det var ju på stan jag fick kuvertet! Jag tänkte att det var ju konstigt att jag skulle ha plockat med mig posten innan jag åkte till stan..! Det brukar jag ju bara komma ihåg EFTER jobbet..! Hur som var det DITT kort de gillade så skarpt!



Julkonsert idag i Kåge. Jag åker dit och prövar sjunga, men vi får se om min fortfarande lite lätt svullna hals pallar det. Det är ju ändå typ 15 sånger vi ska framföra..!

2008-12-20 @ 11:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0